Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja Canon cashback-checkar?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Har sett flera annonser nu där man försöker sälja Canons cashback-checkar. Måste därför ställa frågan om dessa kostar pengar nuförtiden?

Jag fick nämligen mitt häfte gratis genom att gå in på Canons hemsida och beställa ett. Har iofs inte nyttjat ngn check ur häftet och kommer inte heller göra det. Har heller ingen tanke på att försöka sälja det, blev bara lite förundrad över att andra försöker göra det...

Kostar de alltså pengar numer?

/C

Jag beställde oxå ett via hemsidan. Gratis.
Har inte använt det dock. Förstår därför inte varför folk försöker sälja dem. Hutlösa priser begär de dessutom...

A

Det är väl inte så konstigt att folk försöker utnyttja det? Tror inte många känner till att det går att beställa faktiskt....
Och vet man inte det så ser man väl en direkt möjlighet att tjäna pengar även om man betalar för det? Det är ju inte så att Canon promotat möjligheten att beställa häftet som jag sett det iaf. Själv såg jag att det gick att beställa via en tråd här på FS...

Enligt Canons sida som Anders Andersson hänvisar till tar det upp till 38 dagar att få ett häfte till Sverige och erbjudandet går ut den siste december. Mao. är det inte säkert du hinner få ditt häfte i tid och då ser jag inte moraliska fel med att någon försöker sälja sitt...

Johan

Jag ser inget moralisk fel i det alls heller. Själv erbjuder jag gärna bort mina kvarstående checkar till den som vill ha dom, helt gratis. Har bara utnyttjat Blixt 420EX.

jag har ett oxå där allt är kvar utom till
gluggen 300f/4L IS USM och 1,4 convertern
kan skickas gratis till nån som är intresserad
och i behov

watski skrev:
Enligt Canons sida som Anders Andersson hänvisar till tar det upp till 38 dagar att få ett häfte till Sverige och erbjudandet går ut den siste december. Mao. är det inte säkert du hinner få ditt häfte i tid och då ser jag inte moraliska fel med att någon försöker sälja sitt...

Johan

Det är inköpet av tillbehöret som måste göras inom den tiden.
inskickandet av kupongen kan göras även efter detta (inte hur länge som helst).

Dåså, då hade jag inte fattat fel..

...de ÄR alltså gratis :)

Jag behöver heller inte mitt häfte, vill ngt ha det så lägger jag det på postlådan.

/C

watski skrev:

Johan

Upp till 38dagar betyder inte att det prick 38dagar.

Jag beställde, tog en vecka innann jag fick mitt häfte.

-Catherine- skrev:
Det låter märkligt, jag fick mitt genast, tog inte en vecka ens.

Vill du ha mitt så får du det, maila mig din adress bara.

/C

Jag mejlade addressen till Catherine. Väntar med spänning för att se om det blir mer givande än hos Canon :D

-Eero

-Catherine- skrev:
Finemang :)

Så fort jag har adressen postar jag checkarna (sitter med dem i handen här)

/C

Jag fick checkhäftet idag, tackar allra ödmjukast. Bli inte förvånad om tomten skickar något via posten till dig också... :)

Eeros skrev:
Jag fick checkhäftet idag, tackar allra ödmjukast. Bli inte förvånad om tomten skickar något via posten till dig också... :)

Vad roligt att posten skötte sig denna gång, så att de kom fram ordentligt. Bra att det kommer till nytta hos dig istället för att ligga och skräpa hemma hos mig :)

Tomten har nog fullt upp med att ta hand om alla klappar till de barn som har skött sig hela året, men skulle du stöta på honom så hälsa honom från mig att en liten gåva till Rädda Barnen skulle glädja mig mkt, mkt mer än en gåva till mig som redan har allt jag behöver :)

God Jul!

/C

watski skrev:
Enligt Canons sida som Anders Andersson hänvisar till tar det upp till 38 dagar att få ett häfte till Sverige...
Nej inte alls. Läs igen så ser du att 38 dagar är den beräknade tiden från att man skickar in sina papper till man beräknas få betalningen. Har alltså ingenting med utskickandet av häften att göra.
Mao. är det inte säkert du hinner få ditt häfte i tid och då ser jag inte moraliska fel med att någon försöker sälja sitt...
Moraliska fel är väl att ta i men jag tycker det är girigt och blir glad att se folk här istället ge bort häftena.

Jag har ett häfte över om någon behöver. Mejla postadress så skickar jag häftet med snigelpost.

ANNONS
Götaplatsens Foto