Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sänkt pris på kameror ?

Produkter
(logga in för att koppla)

JoeCole

Aktiv medlem
Tror ni att nån kamera kommer att sänka priset nu i vår ?
Tex : Canon EOS 300D, Sony CyberShot DSC-F828 eller nån mer kamera i 9.000 - 10.000 klassen ?
Brukar dom göra det ?

Jag tänkte nu när Nikon D70 kommer ut?

Vi får nog vänja oss med att utvecklingen blir den samma som för PC-marknaden stadigt ner och kortare livlängd

Hmmm ok:)
Jag tänkte ifall att tex Canons kommer att bli billigare NU till våren ?
fasst det kanske är svårt att sia om.

så fort det kommer nått bättre i samma klass så måste det sämre gå ned i pris :)

Finns dock undantag.
Märkestillhörighet och sådana psykologiska saker spelar en stor roll .

Det här är intressant för jag har märkt att priset faktiskt inte brukar sjunka så där värst mycket. En kamera som 300D kommer nog inte sjunka lägre än till 9-, kanske 8000. Tillverkarna gillar inte att sänka priset, så istället lanserar de hela tiden uppgraderade modeller med nya specifikatrioner och finesser som man sedan säljer till ungefär samma pris som föregångaren. Nån tusenlapp billigare hinner de flesta modeller bli innan de helt lämnar hyllan, men sen kommer det nytt...

//

ANNONS
Götaplatsens Foto