Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökning av åldrar!

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Nu tar vi och sansar oss.

Ingen gammling på 50år skulle ha lust att plåta med mig som är 18. Inte pga ålder så mycket men kanske mest pga personlig mognad och min lilla i princip obefintliga livserfarenhet.

Så låt killen tycka sig behöva ett forum för ungdomar om han vill.

Ge F*N i att förlöjliga honom.
Trodde vi stod över sådant men ack ack.
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
hailstorm skrev:
Nu tar vi och sansar oss.

Ingen gammling på 50år skulle ha lust att plåta med mig som är 18. Inte pga ålder så mycket men kanske mest pga personlig mognad och min lilla i princip obefintliga livserfarenhet.

Så låt killen tycka sig behöva ett forum för ungdomar om han vill.

Ge F*N i att förlöjliga honom.
Trodde vi stod över sådant men ack ack.
Tydligen fler som behöver sansa sig?
 

andewid

Aktiv medlem
Grupp A vs grupp B!

Jag ser en möjlighet för åldersgrupper.

Det skulle vara mycket intressant att ha tex uppgifter som de olika grupperna ska genomföra. Varje grupp skulle kunna ha ett eget, låst, forum där de kan gemensamt bearbeta uppgiften.

När tidsfristen är ute så publicerar varje grupp sitt resultat! Sedan kan det ju följa en debatt om resultatet och skillnaderna. Kan bli ganska kul tror jag.
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
jonasstensson skrev:
Ganska ironiskt, att alla som har gjort sig lustiga över Magnus fråga, har sin egen ålder utsatt i medlemsprofilen?
Vad är det som är det ironiska med att sätta ut sin ålder?

[Edit]
Visas inte åldern automatiskt förresten?
 
Senast ändrad:

Greve Nickon

Aktiv medlem
Kakelgasten skrev:
Vad är det som är det ironiska med att sätta ut sin ålder?

[Edit]
Visas inte åldern automatiskt förresten?
Jag förstår inte heller det ironiska?

Jag förstår inte heller varför man ska kunna söka på ålder. Om det är någon äldre/yngre än mig som kan lära mig nått så är jag tacksam. Det är först på senare år som jag har haft jämnåriga (+/- 5 år) att plåta med. Innan dess har jag inte plåtat/hållt på i mörkrum mer än en gång med någon som var yngre än 50 år äldre än mig.
Det är lärorikt med de som har hållt på mer än duddla ens livstid. Det finns alltid de som tycker att det är roligt att få förmedla något de kan bra till en ny generation.

Greven
 

chralm

Aktiv medlem
hailstorm skrev:
Ingen gammling på 50år skulle ha lust att plåta med mig som är 18. Inte pga ålder så mycket men kanske mest pga personlig mognad och min lilla i princip obefintliga livserfarenhet.


Senast jag var på Svalbard delade jag hytt med en 82-åring. Vi hade det ganska trevligt och klarade av detta trots att det skiljer 48 mellan oss.

Så jag förstår inte riktigt ditt argument. är det möjligen såp att det är DU som inte vill umgås med de som är äldre?
 

trollmos

Aktiv medlem
Är det intressanta *varför* någon vill ha den funktionen? Nu vill han det, och kanske fler med honom. Om han föredrar att prata/umgås/fota med någon i en specifik ålder, kan han väl få göra det? Jösses...
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
Thule skrev:
Är det intressanta *varför* någon vill ha den funktionen? Nu vill han det, och kanske fler med honom. Om han föredrar att prata/umgås/fota med någon i en specifik ålder, kan han väl få göra det? Jösses...
Det gör han/dom numera oxå här.

Så "Jösses" kom några veckor försent...
 

jonasstensson

Aktiv medlem
Thule skrev:
Är det intressanta *varför* någon vill ha den funktionen? Nu vill han det, och kanske fler med honom. Om han föredrar att prata/umgås/fota med någon i en specifik ålder, kan han väl få göra det? Jösses...
Kunde inte sagt det bättre själv!
 

hailstorm

Aktiv medlem
chralm skrev:
Senast jag var på Svalbard delade jag hytt med en 82-åring. Vi hade det ganska trevligt och klarade av detta trots att det skiljer 48 mellan oss.

Så jag förstår inte riktigt ditt argument. är det möjligen såp att det är DU som inte vill umgås med de som är äldre?
nej nej... du kanske inte förstår men faktum kvarstår... killen vill ha sökning på ålder och alla bara hånar honom.
Pga detta försökte jag sätta mig in i hans situation... kanske kan testa?
 

chajo

Aktiv medlem
pettersson skrev:
Åh, tack för tipset Janne, men när jag sedan försökte lägga till "programmera", "c++" eller "bsd" för att förfina och bättre matcha mina intressen blev det inte så många kvar. :(

Edit: Antar att jag får fortsätta beta av din lista. :)
int main(int argc, char *argv[]) {

printf("Coola (upptagna) brudar hackar C, C++ är för cry babies :)\n");

return(0);

}
 

pettersson

Aktiv medlem
chajo skrev:
int main(int argc, char *argv[]) {

printf("Coola (upptagna) brudar hackar C, C++ är för cry babies :)\n");

return(0);

}
Hahahaha! :D
Jag har börjat inse att det är C som gäller<tm> efter att ha bråkat lite med C++ nu på sista tiden.
Frågan kvarstår dock - finns det lediga koola kodarflickor? ;)
 

PeterLj2

Aktiv medlem
Efter att sett vissa gamlingars inlägg så håller jag med Markus, inför funktionen. Jag ska börja hänga med enbart unga fotografer nu, de verkar ju onekligen mer mogna.
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
PeterLj2 skrev:
Efter att sett vissa gamlingars inlägg så håller jag med Markus, inför funktionen. Jag ska börja hänga med enbart unga fotografer nu, de verkar ju onekligen mer mogna.
Efter deras önskemål så är du tyvärr för gammal...sorry
 

Digi

Aktiv medlem
PeterLj2 skrev:
Efter att sett vissa gamlingars inlägg så håller jag med Markus, inför funktionen. Jag ska börja hänga med enbart unga fotografer nu, de verkar ju onekligen mer mogna.
Hehe, bra Peter! Tycker också att vi ska vända oss till oss yngre då!
 
ANNONS