** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Produkter
(logga in för att koppla)
Stora nackdelen är väl att man måste använda DNG, men för de som vill göra det på någon enstaka bild verkar det som en höjdare, speciellt på en kamera såsom Leica LX-1.
 
på Minolta D7D fick jag 41100 extra pixlar. Men eftesom man är tvungen att använda dng så kan jag inte öppna bildern och kolla vad som verkligen kom fram.
Finns det något plugin för dng för The Gimp?
 
Before ; 2304x3456
After ; 2314x3474


Inget jag kommer göra på alla mina bilder, inga pixlar jag saknar om man nu säger så!
 
En annan metod för att få ut de där extra pixlarna är att konvertera med Rawshooter.
 
Är detta bara en reklampryl för att Adobe vill få ut DNG?

Jag har för kul testat nu på min D7D & vann fantastiska 40 000 pixlar! ;-)

Sånt krångel för inget...

//Larsa
 
Inte exakt samma arbete dock, RS dumpar en pixel på horisontalen och en på vertikalen jämfört med Knolls hack (åtminstone med mina D100-filer). Så om Elvis råkar stå just i den yttersta pixeln är det kört, då måste man använda hacket ;-)
 
jimh skrev:
Inte exakt samma arbete dock, RS dumpar en pixel på horisontalen och en på vertikalen jämfört med Knolls hack (åtminstone med mina D100-filer). Så om Elvis råkar stå just i den yttersta pixeln är det kört, då måste man använda hacket ;-)

Jodå, jag såg det men tänkte att jag kunde skippa den där sista pixeln:)
 
ANNONS