Annons

Samköp från B&H

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Hej!

Jag går i tankarna med att beställa från B&H då de äntligen fått in mitt motljusskydd. Men frakten blir så himla dyr om jag bara ska beställa lite småplock. Så jag tänkte höra om det finns någon annan som funderar på småplock därifrån, så kunde vi dela på frakt & "de där andra kostnaderna".

Hör av er till mig, eller här i tråden.

Mvh

Jeppe

[email protected]

Iiiiintresserad... du vet vad jag vill ha.... =)

Tryck på Roben lite..han har en lång önskelista... ;)

//Smörf

Hej....

Jag vill ha en kikare... som väger ca 500gram... Finns det plats för den...

Mvh Andreas

Hmm, Malin säger:
"Hoya R72 58mm", men jag hittar bara RM72. Är det samma?

I så fall så vill jag ha:
Hoya RM72 55mm. Price : $ 39.95
General Brand 52mm-55mm Step-Up Ring Price : $ 5.95

Sugen på följande, men är inte mer än 95% säker på att jag ska ha den. Vilka tillägg kan vi räkna med på priserna? Kostar sek626 men vet ni vad som tillkommer?

Canon 58mm 250D Close-up Lens.
Our Price: $ 82.95

Räkna 1$=10:- Det brukar stämma rätt bra..

Det börjar bli en del, så jag får nog snart börja bromsa, innan det blir för stort.. ;)

Jag vill ha besked nu till helgen. Beställer på Söndag kväll (1/8)

Än så länge har jag beställning på:

1 st kikare
1 st Nikkor 24-120 VR m UV-filter
2 st IR-filter RM72 52mm/58mm
1 st Nikon 5T (Close-UP)
1 st vinkelsökare Canon
1 st IR-filter Hoya RM72 55mm m 52-55 step-up

Edit: ARGH! Såg nu att mitt motljusskydd som jag skulle beställa var Back-ordered.... :(

Vad gäller pris är det 8% skatt i NY.

På det kommer frakt som om jag minns rätt ligger på ca 30$. I alla fall på det objektiv jag tittade på.

Om man sedan åker fast i tullen eller tänker deklarera det ordentligt är det (återigen på objektiv) 6% tull på totalsumman.

Sedan 25% moms på hela beloppet.

Ytterligare ett plus på detta är att posten tar ut avgift för att ta betalt för moms och tull, jag gissar på 200-250?

Jag ringde faktiskt tullen och frågade om procentsatsen...

/Jon, som fortfarande inte har köpt objektivet.

ps. Kan vi inte göra en gemensam inköpsRESA istället? ds.

Räknar man $1 = 10 Sek så inkluderar det moms och tull. Var mest så han menade.

New Yorks 8% slipper man om det skickas utanför delstaten. Sverige, Moms+Tull. När jag handlade var det 7%, men dom kanske har sänkt nu?.

Om det går bra vill jag också ha:

Hoya R72 58 mm
billig stepup 52-58

Är borta hela lördagen så jag kan inte svara på meddelande och sånt då (ang betalning etc) men kommer tillbaka lör natt.

Det ska bli spännande att som om någon svensk leverantör av fotoutrustning erbjuder sg att vara med i denna upphandling.

Har jag fattat det rätt om man skall räkna på 1dollar=10kr + att sedan lägga på 7%.
Det är då 83 dollar för min pryl som i så fall blir 830 kr + 58 kr=888kr. Då kan man ju (nästan)lika gärna låta bli. Dessutom ska man betala typ en 6-del av frakten.
Detta blir inget klipp direkt. har för mig att jag sett linsen för runt 1000 i sverige.

Nej.. man ska inte lägga på några %..

Jag vet inte om jag var otydlig.. Men när jag handlar hos B&H så räknar jag 1$ = 10 SEK.. INGET annat.. Det brukar stämma rätt bra..

Var och en får förståss själv räkna ut om det är lönt.. Det är ju inte alltid som det är lönt att handla från andra sidan pölen..

Måndag kväll skickar jag beställningen... Kom på att det var lite tungt att lägga ut 10.000:- ;).. Jag mailar berörda om betalning till mitt konto..

OK Jeppe!

Om det är OK så avbeställer jag min beställda vinkelsökare och beställer en mellanring i stället? (ungefär samma kostnad kanske lite mindre)

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=300603&is=REG

Jag undrar bara om det finns risk för att man kan skada något eller om det helt enkelt är så att kombinationen nedan inte kan fokusera på vidvinkel?

"Extension Tube EF 25 II is recommended for lenses with a focal lenght of 50mm and up (EF-S 18-55mm can be used at middle and tele zoom settings)"

Denna mellanring borde ge goda närbildsmöjligeheter med 2,8/200mm och 4/300mm.

Powershooter skrev:
Har jag fattat det rätt om man skall räkna på 1dollar=10kr + att sedan lägga på 7%.
Det är då 83 dollar för min pryl som i så fall blir 830 kr + 58 kr=888kr. Då kan man ju (nästan)lika gärna låta bli. Dessutom ska man betala typ en 6-del av frakten.
Detta blir inget klipp direkt. har för mig att jag sett linsen för runt 1000 i sverige.

Jag kommer bara tjäna en dryg hundring, så jag hoppar av, för den här gången.
Hoppas ni blir många som delar frakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto