Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samma spegel på alla kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Johan

Aktiv medlem
Min FM2:a skulle behöva en ny spegel, repig och dan är den. Har en Minolta 3xi som i princip är värdelös då den är ganska defekt, men spegeln är kanon. Är det samma spegel på alla sorters kameror? Skulle det gå och löna sig att plocka bort spegeln från Minoltan och sätta den på Nikonen?

Tacksam för svar..
/cj

Tror inte dimensionerna etc. är helt likadana.
Jag skulle bli förvånad(imponerad) om du skulle få det att bli helt bra. Du riskerar att försöra kameran helt. FM2 är en fin kamera. Du borde nog låta en kameradoktor fixa den med originaldelar.

Då gör jag så. Du råkar inte ha nåt tips om en bra och billig kameradoktor i stockholm eller uppsala?

/cj

Carl Johan skrev:
Då gör jag så. Du råkar inte ha nåt tips om en bra och billig kameradoktor i stockholm eller uppsala?

/cj

Lasses kameraservice i Saltsjö Boo.
Snabbt och proffessionellt bemötande.
Inte överdrivet dyrt heller.
Nikoncertifierad.

Johan: Tack tack. Du har inte deras telefonnr också (har inte sthlm-katalogen då jag bor i uppsala)? Vore super.

ANNONS
Götaplatsens Foto