Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Satte mig på blixten+kamera =/
- Trådstartare t-quick
- Start datum
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Jag knäckte en 550EZ en gång i tiden och det var inte så besvärligt att byta foten. Några små mejslar, lite tålamod, skruvmejselvana och ca 30min så fixar man att byta den. En fot kostar inte många tior. Kolla med närmsta Canon verkstad för att köpa en lös fot.
defiant
Aktiv medlem
http://www.tingstrom.se/canon/speedlite/speedlite430EX.pdf
här har du sen sprängskiss om du behöver samt ring Mk Elektronik i mölndal/Göteborg istället. jag tror dom är billigare än infocare.
031-334 25 10
här har du sen sprängskiss om du behöver samt ring Mk Elektronik i mölndal/Göteborg istället. jag tror dom är billigare än infocare.
031-334 25 10
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Ser inte ut som de ändrat så mycket på konstruktionen. Det lär inte bli några större problem för dig att plocka ihop den igen så då blev det inte så farligt. Jag köpte 2 fötter när jag ändå var i farten.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Kul att det löste sig så bra och billigt!!
Anders Östberg
Guest
Fint att det löste sig. Tack för tråden också, det kommer säkert att hända fler och nu vet vi hur man gör. 
alfgus
Aktiv medlem
Vilken timing
I lördags tappade jag en fet bok på min 430EX som stod på golvet med sin lilla extrafot. Blixtfoten kraschade naturligtvis och jag såg tusenlapparna fladdra iväg. Har inte ens orkat kolla vad det skulle kosta att fixa då jag inte ville veta svaret (rationellt ja jag vet...)
Så ser jag den här tråden och blir så j-a glad.
Asbra, nu ska jag ringa MK och fixa delar och tack vare de fina bilderna ska jag nog kunna fixa detta själv.
Tack för att ni delade med er av detta.
/Affe
I lördags tappade jag en fet bok på min 430EX som stod på golvet med sin lilla extrafot. Blixtfoten kraschade naturligtvis och jag såg tusenlapparna fladdra iväg. Har inte ens orkat kolla vad det skulle kosta att fixa då jag inte ville veta svaret (rationellt ja jag vet...)
Så ser jag den här tråden och blir så j-a glad.
Asbra, nu ska jag ringa MK och fixa delar och tack vare de fina bilderna ska jag nog kunna fixa detta själv.
Tack för att ni delade med er av detta.
/Affe
defiant
Aktiv medlem
t-quick skrev:
glömde ju att tacka dig Jan Tingstrom, utan sprängskissen hade jag inte fixat det.
det var så lite så... jag hjälper gärna till... jag har skisserna till de flesta Canon kameror, objektiv och tillbehör.
//jan
Stellann
Aktiv medlem
Tack!
Shit vad bra att jag hittade denna tråden. Läste den precis när den var ny och sen nu för en vecka sedan så slog jag i blixten i en vägg och den knäcktes ju som en tandpetare.
Hela dagen var förstörd och blev bara värre när jag gick till min lokala fotobutik och frågade vad reperationen skulle kosta, dom tippade på 1000 kr ungefär.
När besvikelsen hade lagt sig kom jag på att jag läst här nånstans en någon som gjort sama sak och började leta hittade denna tråden och blev skitglad, här fanns allt!
Numret till en butik som hade delan, bilder och skisser på hur man gjorde och vips så var blixten hel igen!
Tack till alla som hjälpt mig tjäna en tusing!
Shit vad bra att jag hittade denna tråden. Läste den precis när den var ny och sen nu för en vecka sedan så slog jag i blixten i en vägg och den knäcktes ju som en tandpetare.
Hela dagen var förstörd och blev bara värre när jag gick till min lokala fotobutik och frågade vad reperationen skulle kosta, dom tippade på 1000 kr ungefär.
När besvikelsen hade lagt sig kom jag på att jag läst här nånstans en någon som gjort sama sak och började leta hittade denna tråden och blev skitglad, här fanns allt!
Numret till en butik som hade delan, bilder och skisser på hur man gjorde och vips så var blixten hel igen!
Tack till alla som hjälpt mig tjäna en tusing!