Annons

Scandinavian Photos CF kort

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Köpte ett av deras 256 MB kort till min Dimage 7Hi för att priset var väldigt bra. Jag har inte gjort några objektiva tester men har en känsla av att det känns segare än mina Sandisk och Lexar kort när kameran skiver.

Någon annan som testat detta kort ?

Kanske t.o.m någon som sett något om vilka prestanda det ska ha ?

Konstigt, enligt mina mätningar är Scandinavian kortet(256Mb) 3% snabbare på Canon D60 i RAW format och 5% snabbare i Jpeg än ett Sandisk Ultra 256Kb. Samma sak gäller min Canon 10D.

Med Nikon Coolpix 5700 var det 18% snabbare med Scandinavian kortet än Sandisk Ultra.

Notera att hastighet5en på korten och vilket kort som passar vilken kamera varierar, men min uppfattning är att Scandinaviankorten är bra. Iaf. betydligt bättre än Sandisk. Nu har jag precis fått två nya 1Gb Trancend, men jag har inte mätt dessa ännu.

Mvh
Ulf Persson

Intressant, och jag har ju som jag skrev bara gått på en subjektiv känsla. Hur har du mätt ?

Ulf!

Meddela gärna hur dina Trancend-kort "känns". De ligger ju rätt bra till i pris. Har du köp dom från ZebraMedia (digitalnytt)?

Jag skall nämnligen själv köpa CF-kort snart och önska god råd.

mvh
Jonas

Mitt Transcend kort (512Mb) känns snabbt. Det tar under 2 minuter att tanka ur ett kort med USB2-läsare, dvs runt 4-5Mb/s. Skrivning vet jag ej men det känns snabbt.

ANNONS
Götaplatsens Foto