Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scannad negram mellanformat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel.l

Aktiv medlem
Hej.

Är det någon som har en snyggt scannad bild med negativkanten kvar från mellanformat?

Jag skulle vilja ha en sån att använda till mina bilder.

Jag vill bara använda ramen såklart så själva bilden behöver jag inte.

Den får gärna komma från en Hasselblad :)

Jag gillar att leka med sånna ramar till mina digitala bilder, och jag gillar utseendet på ramarna från Hasselblad.

Bara för skoj skull, är det nått fel med det?

Jessica_ skrev:
De är nog rädda för att dina D70-bilder ska se ut som riktiga Hasselblads-verk ;)

Oj oj, den dagen skulle vara underbar när D70 ser ut som mellanformat, jag längtar till den uppgraderingen. :)

Det kanske är fel att leka med ramar på det sättet helt enkelt, jag såg det bara som en rolig lek.

Daniel.l skrev:
Oj oj, den dagen skulle vara underbar när D70 ser ut som mellanformat, jag längtar till den uppgraderingen. :)

Det kanske är fel att leka med ramar på det sättet helt enkelt, jag såg det bara som en rolig lek.

Ja, man måste ju få drömma ;)

Det är klart att du ska leka. Det finns inget bättre sätt att utvecklas på. Jag hojtar till om jag hittar en passande ram någonstans...

Daniel.l skrev:
Hej.

Är det någon som har en snyggt scannad bild med negativkanten kvar från mellanformat?

Jag skulle vilja ha en sån att använda till mina bilder.

Jag vill bara använda ramen såklart så själva bilden behöver jag inte.

Den får gärna komma från en Hasselblad :)

Varsågod!
Bild

Mvh // M

oooh... sorry, svarade på fel inlägg. Trodde du menade min ram :)

Självfallet så kan du få spara ner den!
Maila mig så kan jag skicka en större variant. I nuläget håller jag på och flytta så datorn är nerkopplad, men om några dagar är jag på G igen.

Mvh // M

Anderzon skrev:
Japp, själv skulle jag aldrig bluffa!

Mvh // M

Jag skulle ju aldrig sälja en bild som var gjord så, jag skulle nog inte ens ladda upp den här. Tänkte testa mest för min egen del bara. Öva och känna känslan lite, men om folk tycker det är att bluffa så gör jag det inte.

Dum idé kanske, förlåt för det.

Ps. läste ditt nya inlägg lite för sent. Jag trodde du blev arg, förlåt för det. ds

:) Jag blir aldrig arg! Det är ganska lätt att göra en liknande ram i PS om man vet var de små vinklarna ska vara. Sen är det bara att softa ramen lite, så att den inte blir så skarp.

Mvh // M

Bara för att devalvera värdet av en "Hasselbladsram" så ser det likadant ut med magasinen till min Kiev ;-).

Edit: Sånär som på dom där två små hacken till vänster mitt på (hörnen är dock lika).

Galaxens President skrev:
Bara för att devalvera värdet av en "Hasselbladsram" så ser det likadant ut med magasinen till min Kiev ;-).

Edit: Sånär som på dom där två små hacken till vänster mitt på (hörnen är dock lika).

Där ser man, då kan vi trots allt skilja åt de billiga kopiorna från äkta vara :)

Galaxens President skrev:

Det är hacken man vill åt :p

ANNONS
Götaplatsens Foto