Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Scannad negram mellanformat?
- Trådstartare Daniel.l
- Start datum
daniel1337
Aktiv medlem
Köp en hasselbladare då 
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
De är nog rädda för att dina D70-bilder ska se ut som riktiga Hasselblads-verk 
Daniel.l
Aktiv medlem
Jessica_ skrev:
De är nog rädda för att dina D70-bilder ska se ut som riktiga Hasselblads-verk![]()
Oj oj, den dagen skulle vara underbar när D70 ser ut som mellanformat, jag längtar till den uppgraderingen.
Det kanske är fel att leka med ramar på det sättet helt enkelt, jag såg det bara som en rolig lek.
ruckman
Aktiv medlem
Daniel.l skrev:
Hej.
Är det någon som har en snyggt scannad bild med negativkanten kvar från mellanformat?
Jag skulle vilja ha en sån att använda till mina bilder.
Jag vill bara använda ramen såklart så själva bilden behöver jag inte.
Den får gärna komma från en Hasselblad![]()
Menar du så;
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=75486
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Daniel.l skrev:
Oj oj, den dagen skulle vara underbar när D70 ser ut som mellanformat, jag längtar till den uppgraderingen.
Det kanske är fel att leka med ramar på det sättet helt enkelt, jag såg det bara som en rolig lek.
Ja, man måste ju få drömma
Det är klart att du ska leka. Det finns inget bättre sätt att utvecklas på. Jag hojtar till om jag hittar en passande ram någonstans...
Anderzon
Aktiv medlem
Daniel.l skrev:
Hej.
Är det någon som har en snyggt scannad bild med negativkanten kvar från mellanformat?
Jag skulle vilja ha en sån att använda till mina bilder.
Jag vill bara använda ramen såklart så själva bilden behöver jag inte.
Den får gärna komma från en Hasselblad![]()
Varsågod!
Bild
Mvh // M
Daniel.l
Aktiv medlem
Re: Re: Scannad negram mellanformat?
Ja, men det där ser inte ut som orginalramen, har inte hasselblad sina små vinklar in i ramen? Den där ramen ser lite för exakt ut va? Menar du att den är äkta?
Ps. Såg just att det inte var din bild. Ds.
Ja, men det där ser inte ut som orginalramen, har inte hasselblad sina små vinklar in i ramen? Den där ramen ser lite för exakt ut va? Menar du att den är äkta?
Ps. Såg just att det inte var din bild. Ds.
Senast ändrad:
Daniel.l
Aktiv medlem
Re: Re: Scannad negram mellanformat?
Tack, får jag spara ner den för att testa med?
Tack, får jag spara ner den för att testa med?
Daniel.l
Aktiv medlem
Anderzon skrev:
Japp, själv skulle jag aldrig bluffa!
Mvh // M
Jag skulle ju aldrig sälja en bild som var gjord så, jag skulle nog inte ens ladda upp den här. Tänkte testa mest för min egen del bara. Öva och känna känslan lite, men om folk tycker det är att bluffa så gör jag det inte.
Dum idé kanske, förlåt för det.
Ps. läste ditt nya inlägg lite för sent. Jag trodde du blev arg, förlåt för det. ds
johanu
Aktiv medlem
En till ...
http://jul.no-ip.com/modeller/eva_f/eva_f10_web.jpg
Inte helt skarp men lite fetare kant.
/Johan
http://jul.no-ip.com/modeller/eva_f/eva_f10_web.jpg
Inte helt skarp men lite fetare kant.
/Johan
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Bara för att devalvera värdet av en "Hasselbladsram" så ser det likadant ut med magasinen till min Kiev ;-).
Edit: Sånär som på dom där två små hacken till vänster mitt på (hörnen är dock lika).
Edit: Sånär som på dom där två små hacken till vänster mitt på (hörnen är dock lika).
paco
Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
Bara för att devalvera värdet av en "Hasselbladsram" så ser det likadant ut med magasinen till min Kiev ;-).
Där ser man, då kan vi trots allt skilja åt de billiga kopiorna från äkta vara
johanu
Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
Det är hacken man vill åt