Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Scanner
- Trådstartare Morjas
- Start datum
Frågan är ställd på helt rätt ställe!Morjas skrev:
vet ej om detta hör hemma här, men det hör ju till vanlig fotografering som man scannar in....
SCSI känns väl ganska gammalt...Vad ska du ha scannern till? Vad för bilder arbetar du med?någon som kan berätta om detta är värt att köpa och vad ni har för erfarenheter av den: Proffs scanner Umax Vista-S6 med dialock: 500kr,
inkl. SCSI kort.
Är väl osäker på om det finns någon scanner för 500 spänn som kan scanna dia. Men jag tvivlar på att det blir någon vidare bra kvalité i Umaxen med dia.Morjas skrev:
tänkte scanna vanliga kort till hyfsad kvalite samt dia, om den är gammal, finns de tnå nyare scannrar som du rekomenderar till ett hyfsat lågt pris (500, behöver dne inte så länge för jag flyttar till NZ 1 juli...
Jag sökte på nätet, men hittar inga specar på den, bara lite äldre drivrutiner och sånt. Om du får problem med scannern är det nog rätt kört, tyvärr...Be att få låna den innan du köper. Tänk på att SCSI kan spöka en hel del.
Gränssnitten som gör att scannern kan "tala" med din dator. Idag är Usb och FireWire vanligt. SCSI kan funka, men XP kan vara lite struligt, tror OSX har problem med det oxå.Morjas skrev:
vad menas med SCSI ?
Finland
Aktiv medlem
Scanners???
Håller med Calle S, scsi kan spöka till det, framförallt i PC-datorer. I en MAC är det mera standard, i de gamla iaf.
Men en fråga som jag måste bara få svar på, varför över huvudtaget scanna in dia o neg på en "flata" läs flatbäddscanner.
Det verkar vara en ganska vanlig fråga här på sidan, vilken "flata" e bäst för neg o dia.
För h-vete, dia o neg skall väl scannas in me en för ändamålet avsedd scanner, eller?
O sånna scanners finns o få beg.
Håller med Calle S, scsi kan spöka till det, framförallt i PC-datorer. I en MAC är det mera standard, i de gamla iaf.
Men en fråga som jag måste bara få svar på, varför över huvudtaget scanna in dia o neg på en "flata" läs flatbäddscanner.
Det verkar vara en ganska vanlig fråga här på sidan, vilken "flata" e bäst för neg o dia.
För h-vete, dia o neg skall väl scannas in me en för ändamålet avsedd scanner, eller?
O sånna scanners finns o få beg.