Annons

Seghet. Problem att ladda upp bilder vid skapande av nya blogginlägg

Produkter
(logga in för att koppla)

sears

Aktiv medlem
Har problem när jag försöker ladda upp bilder till ett nytt blogginlägg. Sedan ett par dagar tillbaks går det väldigt segt att ladda upp bilder. Igår när jag skulle skapa ett nytt inlägg så tog det flera minuter för första bilden och den andra bilden efter ungefär lika lång tid dök inte ens upp bland "uppladdade". (Har provat med olika läsare och datorer).

Edit: Bakgrundsbilden på inloggningssidan tar också väldigt lång tid att ladda.
Har fotosidan någon ny extern lagringsplattform för bilder kopplad som har dålig prestanda?

MvH
Johnny
 
Senast ändrad:

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej! Testade precis utan att något verkade skumt. Gjorde:

- nytt blogginlägg
- bildfliken "laddade upp en bild" på ca jpg/600kb.
- tog nån sekund
- bytte till innehållsfliken och använde bildikonen för infoga
- satte rubbe. Sparade.

Är det stora bilder du har?
 

sears

Aktiv medlem
Ja mina som jag alltid laddar upp ligger kring 5-10Mb. Har funkat klockrent sedan länge. Men just för ett par dagar sedan så har något hänt.

MvH
Johnny
 

sears

Aktiv medlem
Bakgrundsbilden på inloggningssidan går väldigt segt att ladda också.
Något som jag också upplever att så har det inte varit tidigare.

MvH
Johnny
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har inte märkt något konstigt, laddade upp till en blogg i går och gjorde en test nu att ladda upp bilder, inget konstigt

Mina bilder är 2-3MB, det var väl ett tiotal jag laddade nu
 

sears

Aktiv medlem
Har provat med både annan läsare och dator. Har full hastighet bredbandskollen. Upplever heller inga problem på andra plattformar jag laddar upp till. Har någon lust att prova tömma sin cache. Min firefox tömmer historik varje gång jag stänger den och Edge läsaren som jag nu provat med har jag inte surfat på fotosidan med sedan install av windows. Kanske är något nytt objekt som behöver laddas som jag inte har i min cache just nu som strular till det.

MvH
Johnny
 

sears

Aktiv medlem
Nu fungerar det som vanligt igen! Gick in på den blogg jag påbörjat och provade att ladda upp bild nr 2 igen och nu flöt det på som vanligt.

Tack David om du gjort något.

MvH
Johnny
 
ANNONS