Annons

Serienummer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Christoffer Glans skrev:
Ska fixa min blankett till Canon Cashback för mitt objektiv 17-40, men jag vet inte vart jag finner serienummret på den. Någon som vet?
Hm. Du måste ju skicka med en bit av originalkartongen, och på kartongbiten står serienumret. Borde se ut ungefär så här: 1234A123[AA]

Men vissa säger att serienummret är det som står på objektivet... jag jömförde streckkods seriernummret med objektivets och jag ser inga likheter. Där står det istället något som "UT900".

Christoffer Glans skrev:
Men vissa säger att serienummret är det som står på objektivet... jag jömförde streckkods seriernummret med objektivets och jag ser inga likheter. Där står det istället något som "UT900".
I så fall ligger jag illa till. :D

Läs på Canons hemsida:
http://www.canonextrapromotion.com/howtoclaim.aspx
Gör en kopia av ditt inköpskvitto och klipp ut streckkoden i original från kartongen till objektivet eller tillbehöret.
Där har de ju serienumret på kartongbiten.

Christoffer Glans skrev:

Det är tillverkningskoden och inte serienummret..

Jag har svarat i andra tråden ang. serienummret.

Om det på kartongen finns en påklistrat strek-kods-etikett med en massa nummer under strekkoden.... så lossa på den och skicka med....

Man ska INTE behöva klippa i kartongen.

Givetvis så ska du skicka med en kopia på kvittot..

ANNONS
Götaplatsens Foto