fjalstal
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:För att någorlunda komma tillbaka till trådens ursprung så är min erfarenhet att den enda servicefirma man riktigt kan lita på är Canon RCC i Mölndal, jag har provat tre-fyra olika i Stockholm och min uppfattning är att dom inte är lika kunniga som RCC. Jag skickar helst mina saker dit trots att det då tar lite längre tid och med den risk det är att blanda in Posten. [/B]
Jag lämnade mitt ef-s17-55/2,8 is till Canon RCC i Mölndal för reparation av bildstabiliseringen, men det hamnade ändå i Malmö hos Intervision p g a hög arbetsbelastning i Mölndal. Intervision verkar ha gjort ett bra jobb, men jag förväntade mig nog inget annat heller. Så optimistisk är jag. Det tog dock rätt lång tid, men som tur var kunde jag hämta det på plats i Malmö under semestern så att jag hade det till midsommardagens USA-bilscruising här ( http://bilder.fjallstal.se/#1.0 ).
Jag har hört mycket bra om Canon RCC i Mölndal från yrkesfotograferna här. Bra kvalitet och service. Det verkar dock som om dom har svårt att hinna med, men det kanske gäller hela branschen?