Annons

Service av Canongluggar

Produkter
(logga in för att koppla)
Anders Östberg skrev:För att någorlunda komma tillbaka till trådens ursprung så är min erfarenhet att den enda servicefirma man riktigt kan lita på är Canon RCC i Mölndal, jag har provat tre-fyra olika i Stockholm och min uppfattning är att dom inte är lika kunniga som RCC. Jag skickar helst mina saker dit trots att det då tar lite längre tid och med den risk det är att blanda in Posten. [/B]

Jag lämnade mitt ef-s17-55/2,8 is till Canon RCC i Mölndal för reparation av bildstabiliseringen, men det hamnade ändå i Malmö hos Intervision p g a hög arbetsbelastning i Mölndal. Intervision verkar ha gjort ett bra jobb, men jag förväntade mig nog inget annat heller. Så optimistisk är jag. Det tog dock rätt lång tid, men som tur var kunde jag hämta det på plats i Malmö under semestern så att jag hade det till midsommardagens USA-bilscruising här ( http://bilder.fjallstal.se/#1.0 ).

Jag har hört mycket bra om Canon RCC i Mölndal från yrkesfotograferna här. Bra kvalitet och service. Det verkar dock som om dom har svårt att hinna med, men det kanske gäller hela branschen?

Förmodligen är det lite säsongsbetonat, många fler upptäcker att dom behöver ha kameran lagad på sommaren skulle jag tro. Sedan gissar jag att det varit problem pga byten av serviceverkstäder i Stockholm, det borde ha gjort att det varit sämre med kapacitet ett tag.

Anders Östberg skrev:
Förmodligen är det lite säsongsbetonat, många fler upptäcker att dom behöver ha kameran lagad på sommaren skulle jag tro. Sedan gissar jag att det varit problem pga byten av serviceverkstäder i Stockholm, det borde ha gjort att det varit sämre med kapacitet ett tag.

Jo, jag antog att det var nåt sånt och tjejen i mottagningen i Mölndal antydde också att mängderna hade ökat drastiskt. 6 veckor är ju en lång tid, men vad ska man göra? Bli arg löser inga problem i det läget.

Lars Johnsson skrev:
Jag tror inte på att man skulle betala ett par hundra mer i timmen om man är CPS medlem.
Jag är CPS medlem men lämnar i regel in mina grejor i Bangkok. Där vet jag med säkerhet att det är billigare när jag visar mitt CPS kort än det är för ej CPS medlemmar.

Det kanske är olika i olika länder... Jag lämnar bara in mina grejjer i Göteborg på RCC.
Jag tvekar inte en sekund på att betala lite extra för att få min utrustning snabbt servad. Dessutom får jag låna ersättningsutrustning så länge... Och vad är några hundralappar i sammanhanget? En timmes jobb mot fyra veckors väntan på service...

Mvh /Peter

peter_wahlström skrev:
Det kanske är olika i olika länder... Jag lämnar bara in mina grejjer i Göteborg på RCC.
Jag tvekar inte en sekund på att betala lite extra för att få min utrustning snabbt servad. Dessutom får jag låna ersättningsutrustning så länge... Och vad är några hundralappar i sammanhanget? En timmes jobb mot fyra veckors väntan på service...

Mvh /Peter

Jag skickade ett mail till Per Karlsson på Canon. Han har hand om CPS. Först fick jag svar att han var på semester till den 3 augusti. Sen svarade en annan hos Canon att avgiften var samma för alla. Och att CPS medlemmar INTE betalde mer.

Tack för det Lars, jag tyckte det lät lite konstigt ...

Det är olika prislistor för CPS klassade saker och "amatör" sakerna. Dock så kostar det lika oavsett om man är CPS medlem eller vanlig dödlig.

Ex från Intervisions hemsida:

Vad kostar det att rengöra bildsensorn (CCDn) på min systemkamera?
Amatörkameror 744:-
Yrkeskameror 1038:-

Lars Johnsson skrev:
Jag skickade ett mail till Per Karlsson på Canon. Han har hand om CPS. Först fick jag svar att han var på semester till den 3 augusti. Sen svarade en annan hos Canon att avgiften var samma för alla. Och att CPS medlemmar INTE betalde mer.

Skumt... Är det generellt?
Jag ska fråga Canon RCC vad som gäller. Där fick jag nämligen betala högre timpeng. Gällande fasta priser för vissa servicar vet jag inte...

Jag tycker inte att det är orimligt att man får betala mer annars.

Mvh /Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto