Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Engelen

Aktiv medlem
Har sökt på både "service" och "exponeringar" under sökfunktionen men inte hitta nå svar på min fråga.

Köpte min D50 i oktober, dvs 5månader sen och har precis passerat 9000 exponeringar.
Min fråga är om det finns nå "10000mila" service på kamerahuset eller någon annan form av rekommendation av hur ofta kamerahuset ska underhållsservas?

Vad görs vid en sådan service och vad kostar den rent generellt??

Varför inte fråga Nikons supportcentre på Nikon.se. De brukar svara snabbt om inte alltid så bra :)

Kalle

Det verkar onödigt att lämna in den om inget är trasigt. Det som kan pajja är i princip bara slutaren och spegeln, och den håller förhoppningsvis bra länge till. Det mesta i kameran är ju elektroniskt, och kan inte utsättas för något slitage.

Om du har köpt den utav en Svensk återförsäljare med kit optik, så har du check & clean GRATIS under tre år = rengöring en gång per år, och "overall statuscheck".

Det är bara att lämna/skicka den till Nikon.

Hälsningar

Adam

Tyckaren skrev:
Om du har köpt den utav en Svensk återförsäljare med kit optik, så har du check & clean GRATIS under tre år = rengöring en gång per år, och "overall statuscheck".

Hälsningar

Adam

Det fick då inte jag med min kamera när jag köpte den i december hos Scandinavianphoto.

Tyckaren skrev:

Hälsningar

Adam

Gäller det även om man köpt den av någon som köpt den av Dustin?
Isåfall, behöver man särskilda C&C papper eller räcker det med faktura?

ANNONS
Götaplatsens Foto