Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Service på 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

IDÉ Media

Ny medlem
Har sitter och funderar på när jag ska lämna in min Canon 5D Mark II på service? Har skjutit av ca 22000 bilder och börjar känna att man kanske ska lämna in den på service för att den inte ska börja krångla.

Kan någon snälla ge mig ett förslag på när man ska lämna in den?

den klarar betydligt mer än 22000 bilder innan du behöver ha den på service förutsatt att inget har gått sönder.

När den gått sönder.

håller med, inte som med bilar som man lämnar på service. Slutaren är specad för 150 000 knäpp och om den sen kollar gå sönder vid 50 000 eller 250 000 kan man aldrig veta. I det fall man är så beroende av kameran, tex proffs är lösningen att ha ett extrahus att ta till när den andra lägger av.

har man 2 hus som ingår i deras PRo program och 3 L gluggar, samt använda kameran i sitt jobb kan man ansöka om att få vara med i deras CPS progran, man får då prioriterad service, och tror det finns möjlighet för låne utrustning om det krisar riktigt...

har man 2 hus som ingår i deras PRo program och 3 L gluggar, samt använda kameran i sitt jobb kan man ansöka om att få vara med i deras CPS progran, man får då prioriterad service, och tror det finns möjlighet för låne utrustning om det krisar riktigt...

jag är med i deras CPS program och har nu väntat i en vecka sedan jag själv lämnade in huset hos Intervision, så det behöver inte gå snabbt för det, de säger att de måste beställa delar. Då hör det till saken att de innan hade huset i nästan tre veckor utan att jag åberopade CPS, och så var huset ändå paj när jag fick tillbaka det (!).

det e riktigt kasst.... jag är oxå CPS, men har itne behövt använda det ännu...

vad hade du för fel du behövde ha åtgärdat?

ANNONS
Götaplatsens Foto