Annons

Service på Sigma-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas G

Aktiv medlem
Skulle behöva lämna in mitt 70-200/2,8 på en service (justera focus) vilka servar just Sigma?
Någon med erfarenhet som kan rekomendera något?

Tacksam för svar/Jonas
 
Skulle behöva lämna in mitt 70-200/2,8 på en service (justera focus) vilka servar just Sigma?
Någon med erfarenhet som kan rekomendera något?

Tacksam för svar/Jonas

Jag lämnade in mitt Sigma till återförsäljaren där jag köpte objektivet (Scandinavian Photo)... Det tog ca 1½ vecka sen hade jag ett fullt fungerande objektiv igen!
 
Tror inte att Scandinavian Photo servar själv. De skickar vidare till serviceverkstäder.

Jorå det gör dom. Jag hade en 70-200 f/2.8 Sigma en gång i tiden med. Vart lite akut så jag ringde och pratade med dom så jag kunde vänta medans dom gjorde det åt mig. Funkade perfekt efteråt! Kostade 825:- men det var det helt klart värt!
Plus en bilresa på lite drygt 50 mil ;)
 
Jorå det gör dom. Jag hade en 70-200 f/2.8 Sigma en gång i tiden med. Vart lite akut så jag ringde och pratade med dom så jag kunde vänta medans dom gjorde det åt mig. Funkade perfekt efteråt! Kostade 825:- men det var det helt klart värt!
Plus en bilresa på lite drygt 50 mil ;)

Låter fint!
Synd bara man inte visste de när man var i stockholm för 1 vecka sedan och fick kameran justerad.
800kr är väl helt ok, bättre än ett objektiv som felfocuserar.

Mvh Jonas
 
Jorå det gör dom. Jag hade en 70-200 f/2.8 Sigma en gång i tiden med. Vart lite akut så jag ringde och pratade med dom så jag kunde vänta medans dom gjorde det åt mig. Funkade perfekt efteråt! Kostade 825:- men det var det helt klart värt!
Plus en bilresa på lite drygt 50 mil ;)
Där ser man. Varje dag är en lärdom!
Bra att du rättade mig.

/Arne
 
När jag behövde serva mitt Sigma rekommenderade Scandinavian Phot mig att ta direktkontakt med Tura. Det skulle både gå fortare och bli billigare. Jag mailar kontaktuppgifter till dig Jonas. Mvh Benny
 
Pratade nyss med Tura om mitt Sigma EX 70-200/2.8D APO HSM, detta var tydligen ett så pass gammalt objektiv så dom kunde inte justera focusen på utan de skulle behövas skickas till Japan, minst 1mån väntan.
Blir att skicka iväg de efter vintersäsongen...

Mvh Jonas
 
Så kan det vara. Fick samma besked om en glugg. Det enda positiva var att det trots allt blir ett hyfsat pris (om jag minns rätt...)
 
Jepp. Å i den kostnaden ingår arbete, utbyte av komponenter, justering av fokus samt frakt. På en glugg utan garanti. Riktigt bra tycker jag, även om det tar lite tid...
/Arne
 
ANNONS