Annons

Sigma 150-500/5-6,3 HSM DG APO OS

Produkter
(logga in för att koppla)
vad är en "black pod"

litet problem är att min sambo också skall kunna lätt ta kort.
och hon tyckte vårt "canon 100mm macro" objektiv var tungt (600g)

har annars funderar lite på ett 70-300mm från canon
men känns som att 300 inte alltid kommer att räcka
 
vad är en "black pod"

litet problem är att min sambo också skall kunna lätt ta kort.
och hon tyckte vårt "canon 100mm macro" objektiv var tungt (600g)

har annars funderar lite på ett 70-300mm från canon
men känns som att 300 inte alltid kommer att räcka

Tycker man att Canon 100mm Macro är tungt, då är det tyvärr tvärkört kan jag säga. Det är en betydligt rejälare klump det här. Min sambo skulle aldrig få för sig att släpa på 150-500, så enkelt är det, å andra sidan är hon inte ute efter samma typ av bilder, så hon saknar det nog inte.

Black pod:

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=7148755
 
vad är en "black pod"

litet problem är att min sambo också skall kunna lätt ta kort.
och hon tyckte vårt "canon 100mm macro" objektiv var tungt (600g)

har annars funderar lite på ett 70-300mm från canon
men känns som att 300 inte alltid kommer att räcka

Ser att du bor i Skåne, men inte var. Om du vill klämma på ett till Canon kan vi ju alltid sammanstråla någonstans så du får prova! Jag bor utanför Ängelholm, jobabr i Hässleholm. Men jag rör mig även i andra ändar till och från.
 
Lånar denna...

I stället för att starta ännu en, om det är ok? Är också intresserad av detta. Men efter en flukt på bilder tagna med detta här på FS inser jag att UJ vad oskarpa bilderna blir!

Är det en rätt tolkning av mig eller är det månne handhavandefel?
 
Personligen har jag i princip bara tagit fågelbilder med gluggen och då är det nästan alltid utsnitt som gäller. Då blir det ju svårare att få bra skärpa. Men på det stora hela är jag nöjd med gluggen. Min ekonomi tillät (knappt) det här objektivet och nästa steg för mig som Nikon-användare är ju att betala som för en mindre småbil. Så kul tycker jag inte foto är...

Dessutom så får man i mitt fall inte glömma att jag fortfarande är nybörjare vilket å det grövsta påverkar kvaliteten, det är inte bara att knäppa.

Om du kollar på mina fåglar så är det i princip bara ormvråken på ledningen som inte är ett ganska litet utsnitt.
 
I stället för att starta ännu en, om det är ok? Är också intresserad av detta. Men efter en flukt på bilder tagna med detta här på FS inser jag att UJ vad oskarpa bilderna blir!

Är det en rätt tolkning av mig eller är det månne handhavandefel?

Jag skulle gissa att Nikon AF-S 200-400/4 VR G IF-ED är lite bättre, men då får du ju inte 500mm och så är den lite dyrare...

Skämt åsido, optiken är inte speciellt skarp tyvärr. Men vid 400mm och bländare 8 är den helt okej tycker jag.

Slutsats för 7,500:- får man nog inte bättre än så här.

/Magnus
 
Det är väl kanske ngt fast Nikon 300 med 1.4 konverter som man får kika på, 7500 är ju svårt att slå dock. Omfånget är ju väldigt stort på detta objektiv, så om man väger in allt så förhåller sig bildkvalitén bra ändå:)

Men Tamron 200-500 kanske?
 
ANNONS