Annons

Sigma 150mm EX 2.8 HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

KJH

Aktiv medlem
Någon som vet ngt om detta objektiv? Ser väldigt intressant ut. Bättre eller sämre än Tamron 90?

Jag är alltså intresserad av ett riktigt bra macro-objektiv. Men i och med att jag har sigmas 1.4x EX-converter så verkar detta vara en intressant glugg.

/Johannes

Hmm...

Ingen som har ngn erfarenhet av detta objektiv? Det var ju synd... Några andra objektiv som rekomenderas i samma prisklass?

/Johannes

Jag är sugen på en sigmas 150/2.8 EX HSM oxå, men det är ju ett helt nytt objektiv så det är ont om tester och erfarenheter.

Men jag skulle gissa att den är väldigt bra, sigmas andra (50, 105, 180) macroobjektiv är ju mycket bra och de lär knappast gjort en som är sämre nu, snarare ännu bättre.

f/2.8 och HSM är ju väldans trevligt.

Det ska bli mycket intressant att se tester när de kommer, kanske byter ut min 105:a då.

Jo, jag är medveten om att det är väldigt nytt. Men vill inte slå till innan jag har sett lite tester av det...

/Johannes

Bättre än tamron!

Någon som vet ngt om detta objektiv? Ser väldigt intressant ut. Bättre eller sämre än Tamron 90?

Jag är alltså intresserad av ett riktigt bra macro-objektiv. Men i och med att jag har sigmas 1.4x EX-converter så verkar detta vara en intressant glugg.

/Johannes

Bättre än tamrons! Har testat båda, detta är grymt bra. Jag vet inte om det är exakt det jag har. Äger iaf ett Sigma 150mm f/2,8 DG APO Macro EX-HSM.

ANNONS
Götaplatsens Foto