Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 24-70/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)
julgus skrev:
Det finns ett litet lås som låser optiken för att själv zooma ut vid transport.. bra - men Tamron borde kunna lösa detta på annat sätt.

De borde ha löst det genom att inte tillåta zoomen att creep:a.

Jag har alltid kameran på magen, riktad neråt, och med min gamla 28-135 tog det inte alls många minuter innan den hade åkt ut.

Tokinan åas har aldrig ändrat zoominställning, mer än någon millimeter när den gnider sig i sidled mot jackan.

Jag läste nånstans att Tamron är på G att göra ett vidvinkelobjektiv i samma klass som 28-75/2.8an, fast med sämre ljusstyrka, nån som har hört nåt?

Ja, Tamron släpper ett 17-35 2.8-4.0 i nov-dec riktpriset är 6000:- Allt enligt uppgift från generalagenten i Sverige

/Jonas

Tamron 17-35 börjar säljas (i Japan antar jag) den 21:a oktober i år enligt deras egen hemsida.

ANNONS
Götaplatsens Foto