Annons

Sigma 400mm f/5.6

Produkter
(logga in för att koppla)

geronimo13

Aktiv medlem
Har kikat på denna glugen, går att hitta för ett bra pris. Har kollat photodo.se och det jag kikat på har fåt 3.5 i mtf så dåligt kan det ju inte vara.

Någon som har några erfarenheter utav detta?

Jag hade en sån glugg till min Minoltautrustning en gång i tiden. Jag tyckte den var helt OK, dock lite ljussvag, men vill man ha en ljusstarkare så lägger ju priset iväg. Tänk bara på att du behöver ett ordentligt stadigt stativ, det hade inte jag i början vilket medförde skakningsoskärpa på bilderna. Sedan köpte jag ett Manfrotto 055B med panoreringshuvud och det blev en rejäl skillnad.

// Johan //

Det finns flera versioner som skall ha lite varierande egenskaper. Jag har den nyaste modellen som heter nåt med macro och är fullt nöjd med egenskaperna.

jag har en sådan, inte superskarp. men för det priset så funkar den mycket bra
ultra smabb AF på min D1:a

Adam

APO Macro ryktas vara den bästa av de olika versionerna. Tokinas 400/5,6 lär också vara bra. Jag har bara goda erfarenheter av deras ATX-serie.

/Pontus

har sett testbilder mellan vanliga sigma 400/5.6 och apo macro versionen, den senare var hyfsat mycket vassare.
Hursomhelst så låter 1200:- som ett riktigt kap =)
Bara att slå till.

Jag köpte den för 1100kr +100kr frakt har plåtat ganska mycket med den nu

De objektiv jag använder mest är 80-200 2.8 Ed nikkor och sigma 400:an

Jag är nöjd med den, den är som sagt inte super skarp. Men när man kör digitalt så kan man skärpa lite USM efteråt

Jag skulle nog inte sätta den på 801;an och plåta dia

ANNONS
Götaplatsens Foto