Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

sigma 70-200 motsv. VR

Produkter
(logga in för att koppla)

Goro

Aktiv medlem
Hej!
Har hört att sigma ska komma ut med en 70-200 med vibrationsreducering. Detta skulle vara ytterst intressant och jag undrar om det är någon som vet något om det? när det kommer ut?

Jeppe skrev:
Var har du hört det?

befogad fråga, har dock ingen aning :) förmodligen ngn helt obekräftad källa men saker talar både för och emot.
marknaden för billiga VR-produkter bör (vet ej) vara sugande, och det borde komma ngt som tar den andelen.
Det som starkt motsäger detta är ju faktumet att sigma precis har släppt en ny 70-200'glugg, och av ekonomiska skäl därför inte borde släppa ett nytt.

Kanske är ngn mer än jag som hört detta?

Tror inte jag har drömt iaf :)

Numera är jag inte säker på någonting, men det kom upp i en diskussion om 70-200/2.8 så troligen inte.
Men om nu sigma har sin egna OS-teknik utvecklad, varför inte pumpa in den i ett ljusstarkt 70-200? :)

ANNONS