Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro eller Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

pettson_76

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag behöver er expertis. Jag är ute efter ett telezoom till min Sony Alpha 300 och står i valet och kvalet mellan dessa två objektiv:
Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro och
Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro.
Vilket rekomenderar ni och varför!?

Tack på förhand!
Mvh
Magnus
 
´Ska du fota fåglar/djur eller liknande där en snabb AF är viktigt hade jag kört med Sigma, annars Tamron.

Har själv Tamron och det är i topp på allt, förutom AF snabbhet.
 
Om du har råd köp sonys men antar att dem är mkt dyrare har ingen koll på dem. Men akta dig för båda som du skrivit. väldigt många exemplar har problem med bak/framfokusering ger inte så exakt fokus på någon av det verkar de som dpreview tog ca 10 bilder 6 utav dem hade fel skärpa och båda är kända för att inte fungera som dem ska. Kör du med manuell så köp dem,
 
Tamron

Det blev Tamron och jag är NÖJD! Eftersom jag fotar mycket i manuellt läge så var valet enkelt. Har haft Objektivet i några dagar och ångrar mig inte.
Ha det bra!
//Magnus
 
Menade alltså ställer in skärpan manuellt. Kolla upp så att den fungerar som den ska (fram/bakfokusering) Sätt upp kameran på stativ och ta kort på något. Tamronen är skarpare på alla brännvidder och bländare än sigman nästan samma som mitt canon 70-200 L 4 f is som kostar runt 13. Detta enligt .the-digital-picture och dpreview
 
ANNONS