Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma

Produkter
(logga in för att koppla)

NykvistEmma

Medlem
Jag hade en canon eos 1000d förut och då använde jag en bilx till den som var ( Sigma EF-530 DG ST) men nu har jag köpt en nikon d3100 och jag undrar om Jag kan använda min sigma blix till den? för vissa säger att det går och vissa inte..

Om du söker på prisjakt efter Sigma EF-530 DG ST så får man ju träff på att det finns en modell för Canon, en annan för Nikon/Fujifilm, en tredje för Sony/Konica, osv.. Därför tror jag inte att du kommer att få full funktionalitet med din blixt på din nya kamera.

Men jag testade faktiskt att sätta min Canon Speedlite 430EX II på min kompis Nikon, och det funkade, fast utan automatiken. Så jag misstänker att du får ställa in blixten manuellt på din D3100 för att få det att lira.

Har du testat själv att sätta på blixten på kameran och ta en bild?

Jag hade en canon eos 1000d förut och då använde jag en bilx till den som var ( Sigma EF-530 DG ST) men nu har jag köpt en nikon d3100 och jag undrar om Jag kan använda min sigma blix till den? för vissa säger att det går och vissa inte..

Du kan _använda_ den.

Men du får ingen som helst automatik. Du får köra den i manuellt läge, och du måste modifiera foten på den, för annars kommer din Nikon inte att känna av någon blixt, och då aktiveras den inbyggda blixten.

ANNONS
Götaplatsens Foto