Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Silkeslen hy hur får man det?

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Försökt med massor av saker men inget blir bra, hur ska man göra?

Även en man kan få sammetslen hud
Det finns mängder av krämer också för män. Prova i en välsorterad kosmetikabutik.

Jag har för mig att jag sett folk använda Neat Image för sådan effekt. I grund och botten verkar det handla om att reducera detaljerna så hyn inte uppfattas som skrovlig.

I denna konversation nämns dock "Healing brush" i PS som en bättre teknik än brusreducering.

Perfekt hud utan att se plastig ut

Senast ändrad:
Frisk luft genom fotoutflykter. och/eller neat image men inte för mkt, plus lokalt med healing brush (ej för kraftigt).

600-korn på kloss och en gnutta vatten, små, små cirkulära rörelser. Ta lite tid, men blir lent som en barnstjärt.

Lager från bakgrund
Gaussisk oskärpa 2
högpass 15
ctrl + i
blandningsläge täcka över
Svart lagermask
ta fram hyn med vit pensel i den svarta lagermasken

mjukt ljus, man kan vid hjalp av ljuset fylla i porrena och jamna utt dom. I ex. lightroomkan man fylla i porrena fordi dom har en annan f'rg en hyn och ljusa upp porrena och dermed pa slettare hy.

PeterWem skrev:
Lager från bakgrund
Gaussisk oskärpa 2
högpass 15
ctrl + i
blandningsläge täcka över
Svart lagermask
ta fram hyn med vit pensel i den svarta lagermasken

Så gör jag också numera, eller åtminstone nästan.
Först lite lagningspensel på blemmor och finnar.
Sedan som Peter säger
Sist ställer jag opaciteretn på det softa lagret så effekten blir lagom.

Denna softade jag på det sättet för att prova metoden jag hittat i någon fototidning eller var det var...

http://www.fotosidan.se/pools/view/5413/1266140.htm

ANNONS
Götaplatsens Foto