Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Självutlösare D90

Produkter
(logga in för att koppla)

keroan

Aktiv medlem
Hej,

Jag har letat i manualen men kan ej hitta funktionen jag söker.

Jag skulle vilja ställa in självutlösaren i min Nikon D90 så att den tar en bild t. ex en gång i minuten tills man avbryter eller slutar efter ett visst antal exponeringar.

Det enda jag hittar i manualen är att man kan använda självutlösaren med långsam serietagning, men där är längsta tid mellan bilderna 1 sekund, standardinställning 3 bps.

Finns funktionen överhuvudtaget i D90 att man kan ta en bild i minuten med automatik? Och i så fall hur gör man?

// Kent

Finns funktionen överhuvudtaget i D90 att man kan ta en bild i minuten med automatik? Och i så fall hur gör man?

Nej, av de billigare modellerna från Nikon är det bara D5000 som har den funktionen. Jag köpte den då billigaste dosan från ebay för en dryg hundring, den hade låsbar knapp för bulb som jag också saknade.

Nej, av de billigare modellerna från Nikon är det bara D5000 som har den funktionen. Jag köpte den då billigaste dosan från ebay för en dryg hundring, den hade låsbar knapp för bulb som jag också saknade.

D5000 har väl inte sekvenstagning? Du måste väl upp på D200/300/700/3 för att få den funktionen?

ANNONS
Götaplatsens Foto