Annons

Ska jag slå till eller inte!

Produkter
(logga in för att koppla)
Changed plans!

Hej igen!

Jag har ännu inte beställt någon kamera :(, men det verkar som om jag får "lite" spons från min bror så nu lutar det åt en 20d med 18-55 objektivet till en början.

Det jag undrar över är, jag ska köpa kameran från tyskland som det ser ut nu. Kan man köpa original mauelerna från nånstans, eller går det bara att skriva ut från canons hemsida.

Sen så undrar jag över om någon har beställt ifrån Technikdirekt, hur tycker ni isåfall hanteringen sköts samt om någon vet hur lång garantin är som ges.

Tack på förhand

Maziyar

Re: Changed plans!

Venom skrev:
Hej igen!

Jag har ännu inte beställt någon kamera :(, men det verkar som om jag får "lite" spons från min bror så nu lutar det åt en 20d med 18-55 objektivet till en början.

Det jag undrar över är, jag ska köpa kameran från tyskland som det ser ut nu. Kan man köpa original mauelerna från nånstans, eller går det bara att skriva ut från canons hemsida.

Sen så undrar jag över om någon har beställt ifrån Technikdirekt, hur tycker ni isåfall hanteringen sköts samt om någon vet hur lång garantin är som ges.

Tack på förhand

Maziyar

Hej! Jag beställde min 10D från Tyskland och fick självklart med tysk manual. Jag gick in på canons hemsida och fick tag på en engelsk manual i pdf-format vilket är en exakt kopia av den riktiga.

Technikdirekt ska vara bra men jag beställde min kamera från www.ac-foto.de , rekommenderar dem verkligen. Skicka ett mail till dem på en vardag och du lär ha svar inom två timmar. Fick hem sakerna på 6 dagar vilket är snabbare än vad jag brukar få hem saker som jag beställer inom Sverige.

Hej!

Låter Canon :p, förresten du vet inte hur det är med garantierna om man får 12mån eller om det är 24. Är lite paranoid när det kommer till sånt, jag har alltid den oturen att mina elektronikprylar lägger av att fungera av nån anledning.

Dessutom vet du om man kan betala när man mottar varan eller går det bara att betala via bank?

MVH

Maziyar

Edit: hittade att dem erbjuder 24månader :)

Venom skrev:
Hej!

Låter Canon :p, förresten du vet inte hur det är med garantierna om man får 12mån eller om det är 24. Är lite paranoid när det kommer till sånt, jag har alltid den oturen att mina elektronikprylar lägger av att fungera av nån anledning.

Dessutom vet du om man kan betala när man mottar varan eller går det bara att betala via bank?

MVH

Maziyar

Edit: hittade att dem erbjuder 24månader :)

Angående betalningen... Det var ups som levererade min kamera och när det gäller varor över ett speciellt värde vill de inte ha pengarna i hand utan det ska betalas till ett av UPS konton. (Tydligen tar de inte betalkort!?)

Så alltså det går inte att betala mot postförskott om det är en dyr vara :(. Känns som om man får skicka iväg ett mail till dem och kolla upp hur det fungerar. Det hade varit bra att kunna betala vid leverans känns säkrare.

Självklart inte, det är bara nåt jag har vant mig vid beställer alltid via postförskott. Hur mkt brukar avgiften ligga på för bankerna att skicka pengar till en utländsk bank.

Venom skrev:
Hur mkt brukar avgiften ligga på för bankerna att skicka pengar till en utländsk bank.

Hmm, sist jag kollade med min bank så låg kostnaden på ca 10-20 kr. Detta var för att Tyskland också är med i EU. Kolla själv också, för det var ett tag sedan jag kollade och jag har ännu inte själv gjort någon överföring.

/ Jan K.

Ljusstyrkan.se - en kampanj mot ljusföroreningar

ANNONS
Götaplatsens Foto