Annons

Ska Nikon D90 bara kunna ta 2 bilder i följd?

Produkter
(logga in för att koppla)

fototrum

Aktiv medlem
Hej alla

Ska Nikon D90 bara kunna ta 2 bilder i följd när man kör i M, P, A och M?
När jag ställer kameran i läget "Auto utan blixt" smattrar den på till bufferten är full...

Jag har lånat en kamera och vet inte riktigt vad som är rätt.

Tacksam för tips.
 
har själv en d90 och den rasslar på i samtliga lägen. det kanske kan vara en inställning som är fel?
 
Verkar konstigt. Kolla att brusreducering, och Active D-Lighting inte aktiverats. Dessa funtioner segar ner. Kontrollera vilken AF-punkt som valts, den i mitten borde funka bäst.
 
Om du tittar på kameran uppifrån och går två steg ner till höger om avtryckaren så ser du ett gäng fyrkanter som ligger ovanpå varandra, håll in den och bläddra så att du får fram samma bilder i displayen med ett "H" till höger om rutorna.
 
Verkar konstigt. Kolla att brusreducering, och Active D-Lighting inte aktiverats. Dessa funtioner segar ner. Kontrollera vilken AF-punkt som valts, den i mitten borde funka bäst.

Inget av detta var det, tackar ändå...

Det konstiga är att den tar 2 bilder... punkt slut. Hur stiligt som helst..
Inga mer..
 
Kollade i min egen kamera nu, gå in under inställningarna och kolla så att "multiexponering" är avstängt.

för att kolla det tryck på "menu" gå in på bilden som ser ut som en kamera, då ska det stå "fotograferingsmeny" längst upp, bläddra så att du kommer näst längst ner, där kommer du se "multiexponering", tryck på "OK" för att stänga av den.
 
Kan det vara så att ställt kameran i "Auto braketing"..
På vänster sida precis framför D90 logan finns en knapp märkt "BKT".
Tryck in denna och titta i displayen om det står +2F eller -2F. Står det detta så är kameran inställd att ta två bilder med olika inställningar efter varandra. För att återställa vrid den bakre ratten tills att det står 0F i displayen.
 
Kan det vara så att ställt kameran i "Auto braketing"..
På vänster sida precis framför D90 logan finns en knapp märkt "BKT".
Tryck in denna och titta i displayen om det står +2F eller -2F. Står det detta så är kameran inställd att ta två bilder med olika inställningar efter varandra. För att återställa vrid den bakre ratten tills att det står 0F i displayen.

DU VINNER EN MÅLARLÅDA :)

Det var det!!

Tack och bock och ett snyggt lyft på hatten.
 
ANNONS