Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Skaffa photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan1

Aktiv medlem
Har tänkt inköpa mitt första photoshop program har tidigare inte använt detta program , har därför några frågor.

Finns detta program på svenska
Går det att behandla raw filer
Vilket program rekommderar ni som första inköp
Var köper man billigast

Håkan

Har tänkt inköpa mitt första photoshop program har tidigare inte använt detta program , har därför några frågor.

Var köper man billigast

Håkan

Photoshop finns på svenska.

Med Photoshop följer Camera Raw som är en plugin för att hantera RAW-filer.

Om du arbetar professionellt med bilder och har god kunskap om bildbehandling rekommenderar jag Photoshop. Om du är nybörjare är Photoshop Elements en bra ingång.

Var köper man billigast

Håkan

CS5, dvs Photoshop 12 finns för nedladdning av 30-dagarsversion på adobes hemsida.

http://www.adobe.com/se/

Även Elements finns för nedladdning i 30dagarsversion

Du kan även köpa CS5 här.

Jag hade tidigare Photoshop CS2 men skaffade faktiskt nu Elements (kunde inte updatera CS2 för ny kameran). Jag har varit postivt förvånand, visst CS är bättre men Elements räcker förvånande länge - pch prisskillnaden är minst sagt stor...

Var köper man billigast

Håkan

1. Ja, men det rekommenderas inte! För att om du ska läsa guider eller liknande på internet så är dom nästan garanterat på engelska.

2. Ja.

3. Öhh? Ska du köpa Photoshop rekommenderar jag sista utgåvan, Photoshop CS5. Annars tycker jag att Lightroom 2 som jag har fungerar bra (snart släpper Adobe Lightroom 3).

4. Begagnat.

Elements

Vill tacka för alla synpunkter , kommer att skaffa photoshop elements på svenska. Finns en svensk videokurs till detta program som verkar bra.

Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto