Annons

Skall jag behålla demoblixten?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrillan04

Aktiv medlem
Var för cirka 1½ vecka sedan inne i stan (sthlm) för att köpa en SB800, jag hade ringt innan och kollat att de skulle ha en kvar. Väl där visade det sig att den enda SB800 de hade kvar var deras demoblixt, säljaren föreslog då att jag skulle köpa blixten nu ta hem deras demoblixt över helgen och "prova". Sedan kunde jag komma in och hämta en ny på tisdagen då nya blixtar skulle komma, nu har det gått snart 2 veckor & de har fortfarande inte fått in några nya SB800. Kommer nog idag eller i morgon besked har jag fått vid ett flertal tillfällen.

Nu är min fråga: Hur mkt "slits" lampan och elektoniken i en blixt egentligen, kan jag lika gärna behålla demo exet? Samtidigt känns det ju lite sådär att betala fullpris för något de har haft som demo ex!
 
Du ska inte betala fullpris för demoex.
Min erfarenhet är att det ofta blir strul på något sätt. Dessutom brukar prutmånen på ett demoex av en icke utgående produkt vara så liten att det inte är värt att köpa demoex. Kan du inte vara utan blixt innan de får hem några, hör med en annan butik.
Har du betalat för blixten?
 
Jorek skrev:
Har du betalat för blixten?

Jag har ju gjort det.... Ringde dom idag igen & fortfarande ingen blixt, fast jag har ju fortfarande demoblixten så det går ju ingen nöd på mig direkt. Har bestämt mig för att inte köpa demoblixten i alla fall, händer det inte något under nästa vecka lämnar jag nog tillbaka den och köper någon annanstans!
 
Chrillan04 skrev:
Jag har ju gjort det.... Ringde dom idag igen & fortfarande ingen blixt, fast jag har ju fortfarande demoblixten så det går ju ingen nöd på mig direkt. Har bestämt mig för att inte köpa demoblixten i alla fall, händer det inte något under nästa vecka lämnar jag nog tillbaka den och köper någon annanstans!
Är en firma så bussig och låter dig få använda deras demoexemplar i väntan på att dom får in nya blixtar skulle jag inte gått till en annan affär. Jag tycker det verkar vara en bra affär du har hittat. En sådan kontakt kan vara bra att ha i framtiden.
 
I och för sig, men har man betalat är det väl ingen jätteuppoffring för butiken. Det hela handlar ju om hur länge man vill vänta och vilket förhållande man har haft eller vill ha till butiken.
 
garanti gäller inte demoex

kan vara intressant att veta att garanti inte gäller för demoex, så har det i alla fall varit tidigare, kände en kille som drev tv-butik, så pass upp och lämna tillbaka demoblixten är mitt tips!

Wilhelm
 
Som jag tidigare skrev så kommer jag lämna tillbaka demoblixten och köpa en ny.

Som Per skrev så var det i sig bussigt att låna ut demoblixten så jag har något att leka med under tiden, samtidigt som det givetvis är ett sätt för dom att knyta upp mig som kund då de inte hade en ny blixt att leverera.

Hur som helst kommer jag att vänta på en ny blixt från dom när den nu än dyker upp, var ju mest lite orolig att löftet skulle "glömmas" ju längre tid som går.

Ha en bra foto jul

Christian
 
ANNONS