Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skicka 40x50 - material?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebastianr

Aktiv medlem
Ska skicka två 40x50 passepartouts med två 30x40 monterade i. Alltså inget att stoppa i rulle.

Så, hur packeterar man på bästa sätt?
Finns några bra förpackningar att köpa som är perfekta för sånt? Eller ska man bara inhandla kartong och klippa och klistra?

Tacksam om nån har nåt tips, som inte är alltför svindyrt.

Tveksam på forumdel, men borde väl passa hyfsat här inne?

Ett sätt är ju att spika ihop en ram av trä, 10x10mm och sedan skjuta fast kartong med häftpistol. Inte så farligt tungt, och klart stabilt.

Ja en enkel träram kanske kan va nåt.
Tänkte annars att ännu enklare kanske är riktigt hård kartong, eller masonit, som man skär till som två plattor och lägger bilden emellan. Sen lite bubbel eller well runt och så massa tejp typ.

Ifall man ska skicka mycket så gäller det ju att hitta något billigt iallafall. Vill ju inte va beroende av nån färdig förpackning för över hundra spänn tex...

Tror jag köper flyttkartonger för 18kr styck.
Största sidorna där är 43x57cm, och då får jag såklart två såna plattor per kartong.

Borde funka precis till mina 40x50 bilder.

Sen lite bubbel eller wellpapp eller nåt annat också....borde funka, och kommer ner under femtiolappen iallafall per förpackning.
Mycket enklare än att köpa gigantiska ark masonit och stå och såga i....

Ska testa senare i veckan :)

ANNONS
Götaplatsens Foto