Annons

Skillnad mellan powershot510 med konverter och powershot s1

Produkter
(logga in för att koppla)

phpoker

Medlem
Hej!
Jag har nu en canon powershot 510. Om jag köper till en Telekonverter så får jag ju en längre bränvidd. Men om man skulle gämföra en powershot s1 och 510an(med telekonverter) i bildkvalitet, vilken kvalitet blir bäst, gör det någon skillnad med eller utan telekonverter?
En fråga till, blir bränvidden fast med en telekonverter?

Med Canons originaltelekonverter blir bildkvaliteten rätt bra och S1:an är inte helt perfekt. Jag skulle gissa på att det blir rätt likvärdigt, kanske med en lite fördel till S1:an.

Du kan fortfarande zooma med telekonvertern monterad, men du kan inte utnyttja hela zoomomfånget då det kommer att bli vinjettering när du zoomar ut.

Du får ju inte heller lika lång "räckvidd" med A510 och telekonverter. Det blir motsv. 245mm mot motsv. 380mm på S1.

Vill du ha bra optisk kvalitet så bör du välja Canons originaladapter. Vill du hitta den billigt är mitt tips att kolla tyska webshoppar. Jag har ingen att föreslå dock.

Nej, du kan inte använda systemkameraobjektiv på en A510, med ett undantag. Du kan tex montera ett 50mm objektiv bakvänt och få möjlighet till rätt extrema makrobilder. Men då använder man objektivet som närbildslins och inte som objektiv, kan man säga.

ANNONS
Götaplatsens Foto