Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarljud på en 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Jag är väldigt sugen på att köpa en 5D, och det enda jag undrar över är slutarljudet.
Jag har idag en 20D som låter som en kulspruta och stör ordentligt i känsliga miljöer, typ föreläsningar o.dyl
Kan någon som vet tala om hur slutarljudet skiljer sig på 5D mot 20D?

Vet inte själv, men enligt en av recensionerna över 5d här på FS så tar en användare av 5d just upp det låga slutarljudet som ett plus då han är intresserad av gatufoto där det kan vara viktigt att vara diskret.

Dez skrev:
Jag är väldigt sugen på att köpa en 5D, och det enda jag undrar över är slutarljudet.
Jag har idag en 20D som låter som en kulspruta och stör ordentligt i känsliga miljöer, typ föreläsningar o.dyl
Kan någon som vet tala om hur slutarljudet skiljer sig på 5D mot 20D?

Det är ju bara att gå till närmsta fotohandlare och lyssna. Men jag skulle beskriva ljudet som "dovare" än t.ex 350D och 20D.

/F

ANNONS
Götaplatsens Foto