Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Snabb blixtladdning?

Produkter
(logga in för att koppla)

MR Dan

Aktiv medlem
Hej jag har en bild i huvudet, jag behöver en blixt som snabbt laddar om och är redo för en ny blixt... Jag snackar 2-3 blixtar per sekund. och jag vill göra detta manuellt från själva blixten (låter omöjligt) genom att trycka på en knapp. Finns det någon blixt med denna funktionen???

MR Dan skrev:
Hej jag har en bild i huvudet, jag behöver en blixt som snabbt laddar om och är redo för en ny blixt... Jag snackar 2-3 blixtar per sekund. och jag vill göra detta manuellt från själva blixten (låter omöjligt) genom att trycka på en knapp. Finns det någon blixt med denna funktionen???

Gamla 430ez har ju stroboskopfunktion mellan 1-10 blixtar per sekund. och så har även speedlite 580exII det.

De flesta moderna blixtar, i alla fall toppmodellerna hos de olika tillverkarna har stroboskopfunktion.
På min Canon 580EX kan jag ställa frekvens mellan 1 och 199Hz samt styrka och antal blixtar som skall fyras av.
Det borde funka för att lösa ditt problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto