Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

snabb kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Snabbare än 400D
Mindre än 400D
Pris max 3500:-

Detta måste vara en ekvation utan lösning.

TS måste rucka på sina krav - så enkelt är det.

Jag vet inte - har aldrig provat dem - men dessa kameror kanske på papperet verkar snabba men i verkligheten så får du sannolikt betydligt svårare att fota bil, mc och snöskoter med en sådan här kamera än du hade me den 400D som du upplevde som långsam.

De saknar sökare vilket gör det oerhört svårt att fånga motiv som rör sig oförutsägbart. Ljusstyrkan är sisådär, sensorn liten så bruset ökar om du måste höja ISO. Autofokusen får problem att följa med när motivet rör sig (jag gissar att dessa kameror överhuvudtaget inte har följande AF vid högt antal bilder per sekund). Snabbhet är inte det samma som antal bilder per sekund.

Visst jag tror säkert att dessa kameror är bra - har själv funderat på att skaffa en för att fota golf-svingar, men att tro att de skulle vara lika bra sport/action kameror som en systemkamera är nog att hoppas på för mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto