Lars_E
Aktiv medlem
Kväll, snart månen uppe.
Kameran på stativ.
Litet glappt? Känner efter... Äh?
Står plötsligt med en stor och dyr teleglugg i näven, med bakvikt på kamerahuset till och det var nära att det sa smack i den frusna skogsvägen.
Remmen räddade mig.
Obduktionen av fästet (Cullman MX 465) visar att excentern är en tunn liten aluhistoria som "bucklat" sig och spruckit.
Skulle hålla för mellanformatskameror och stora DSLR...
Nu till min fråga: Jag har en fläskig Manfrotto kulled jag stortrivs med.
Båda gängorna ovanpå.
Finns det något vettigt och inte fullt så skört Arca-kompatibelt fäste som ni har bra erfarenheter av?
Ska vara idiotsäkert.
Får kosta en slant även om det inte något självändamål att grejorna är dyra.
Max storlek på kameran: FullformatsCanon med 70-200/2.8 eller 300/4 och extender, vilket som är tyngst och bängligast vet jag inte. Det har alltid suttit som berget förut.
Kameran på stativ.
Litet glappt? Känner efter... Äh?
Står plötsligt med en stor och dyr teleglugg i näven, med bakvikt på kamerahuset till och det var nära att det sa smack i den frusna skogsvägen.
Remmen räddade mig.
Obduktionen av fästet (Cullman MX 465) visar att excentern är en tunn liten aluhistoria som "bucklat" sig och spruckit.
Skulle hålla för mellanformatskameror och stora DSLR...
Nu till min fråga: Jag har en fläskig Manfrotto kulled jag stortrivs med.
Båda gängorna ovanpå.
Finns det något vettigt och inte fullt så skört Arca-kompatibelt fäste som ni har bra erfarenheter av?
Ska vara idiotsäkert.
Får kosta en slant även om det inte något självändamål att grejorna är dyra.
Max storlek på kameran: FullformatsCanon med 70-200/2.8 eller 300/4 och extender, vilket som är tyngst och bängligast vet jag inte. Det har alltid suttit som berget förut.