Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Soft Releases i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)
De den länkade sidan visar är avsedda att skruvas fast i den gänga för trådutlösare som de analoga kamerorna med mekaniskt avtryck var försedda med. Till Nikon F och F2 användes mjukavtryck av en lite annan konstruktion.

Använde själv en avtryckarplatta som de på bilden på mina gamla mekaniska analoga kameror. Och det fungerade bra även om det var ett lite hårdare avtryck än på min digitalare.

Om du har en digital systemkamera lär det nog inte finnas någon avtryckarplatta att tillgå så vitt jag vet.

Då var det ju en helt annan femma. :) Då återstår ju bara att lokalisera någon som har en att sälja. Min har jag förlorat i en flytt vilket jag tycker är synd. Den fungerade så bra på min gamla OM-1:a. Det var en avtryckarplatta från en Miranda Sensorex EE som jag tiggt till mig från importören over en kopp kaffe.

ANNONS