Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Softboxar till Nikon SB910 & SB800?
- Trådstartare Owner
- Start datum
Skojverket
Aktiv medlem
Jag använder Honl Photo Traveller 8 Softbox och 8" Black/White Speed Snoot.
Helt okey prylar som sitter bra fast på min SB-910. Kanske lite dyra, men bra kvalitet.
Går i o f s inte att jämföra med större softboxar, men i mitt fall var portabel en prioritering.
Köpte dem hos Scandinavian Photo.
Helt okey prylar som sitter bra fast på min SB-910. Kanske lite dyra, men bra kvalitet.
Går i o f s inte att jämföra med större softboxar, men i mitt fall var portabel en prioritering.
Köpte dem hos Scandinavian Photo.
l1nd3c0n
Aktiv medlem
Har en Lastolite Ezybox Hotshoe som funkat bra. Den är enkel att fälla upp, behöver inga "rods" och väger nästan ingenting då hållarna till både box och blixt är av någon form av armerad plast. Såg att det numera även finns stripmask att sätta framför till dessa 
Men trots Lastolite Ezybox så införskaffade jag två Profoto stripboxar 1 x 4' nyligen. Deras speedlight speedring för kamerablixtar fungerar riktigt bra, men de väger ganska mycket. Med den relativt stora 1x4' så räcker 2 st SB-900 gott och väl för att fylla boxarna med jämnt ljus. De är något besvärligare att sätta upp med sina "rods", men ... kvalitén
Men trots Lastolite Ezybox så införskaffade jag två Profoto stripboxar 1 x 4' nyligen. Deras speedlight speedring för kamerablixtar fungerar riktigt bra, men de väger ganska mycket. Med den relativt stora 1x4' så räcker 2 st SB-900 gott och väl för att fylla boxarna med jämnt ljus. De är något besvärligare att sätta upp med sina "rods", men ... kvalitén