Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Softboxar till Nikon SB910 & SB800?

Produkter
(logga in för att koppla)

Owner

Aktiv medlem
Hej,

Någon som kan tipsa om bra softboxar som är portabla till SB910 & SB800.
Vill också kunna använda en som striplight.

Tack

Senast ändrad:
Jag använder Honl Photo Traveller 8 Softbox och 8" Black/White Speed Snoot.
Helt okey prylar som sitter bra fast på min SB-910. Kanske lite dyra, men bra kvalitet.
Går i o f s inte att jämföra med större softboxar, men i mitt fall var portabel en prioritering.
Köpte dem hos Scandinavian Photo.

Har en Lastolite Ezybox Hotshoe som funkat bra. Den är enkel att fälla upp, behöver inga "rods" och väger nästan ingenting då hållarna till både box och blixt är av någon form av armerad plast. Såg att det numera även finns stripmask att sätta framför till dessa ;)

Men trots Lastolite Ezybox så införskaffade jag två Profoto stripboxar 1 x 4' nyligen. Deras speedlight speedring för kamerablixtar fungerar riktigt bra, men de väger ganska mycket. Med den relativt stora 1x4' så räcker 2 st SB-900 gott och väl för att fylla boxarna med jämnt ljus. De är något besvärligare att sätta upp med sina "rods", men ... kvalitén :)

ANNONS
Götaplatsens Foto