Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Softning av blixt? Val av utrustning.

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Jag är oftast ute själv och plåtar och är därför ute efter en bra lösning för att softa blixten med paraply som gör att jag inte måste hålla så mkt koll på blixten och paraplyet utan att de mer blir som en enhet med handtag.

Den enda lösning jag hittar för mitt problem är den som atphototech säljer här

Nu är frågan om det är det enda vettiga och om det ger mig det resultat jag vill ha? Ska man köpa till ett större paraply istället för att köra med det 61cm som finns där?

Har också sett att cyberphoto säljer den här
och fördelen med den tycker jag väl är att man kan sätta den på stativ också. Skulle ju vara guld om man hade kunnat hitta ett handtag som går att montera i den där gängan. Vilket kanske blir rätt svårt.

Finns det någon som har något bra tips att komma med? Känns som att atphototech kör med ett rätt bra överpris för produkten.

Senast ändrad:
Hej.

Kört själv med sc-17 (Nikons TTL sladd) och Limiquest pocketbouncer och varit mycket nöjd.

Det är kompaktare än det du kör med så vet inte om det hjälper dig...

Mvh

Tobias

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.