Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sommarens FotoÄventyr??

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hallojsan på er fotovänner!

VAD blir ert fotoäventyr till sommaren??

HAR ni ngr uttänkta och konkreta ideer eller tar ni det som det kommer på impuls?

Hade varit väldigt roligt att höra vad ni skall sikta på med kameran i sommar som nalkas!

**

Jag själv skall fota i Lofoten ngr veckor och sedan så blir det dagsturer i hemmatrakterna runt Ö,vik/Östersund.

Jag siktar (och fantiserar;) om bilder på:
-Havsörn
-Tretåig Mås
-Fjäll
-Fjordar
-En och annan Torsk,Sej,,
-Många vanliga fåglar här hemma
-Lite blommor och Bin blir det dog med 105mm också,,
-Lite streetfoto
-kulturlandskap
-Hmmmm,,,,,

Ngn som vågar dela med sig av sina kommande små och stora äventyr i Sommar?

Mvh Niclas,
 

Oscar

Aktiv medlem
Tänkte fota våra nya eu medlemmar på andra sidan gölen under en vecka i augusti.

Någon som har tips på vad jag inte borde missa?
 

mill

Aktiv medlem
Jag ska gå runt och fotografera mina kompisars gamla lägenheter. Jag har tänkt ge dem vars ett kollage med bilder när vi flyttar från Lund nu när skolan närmar sitt slut. Varje kollage ska då bestå av diverse bilder, olika för varje person, så att de kan minnas sin tid i Lund, därav bl a sina forna bostäder.

Hemligt projekt så säg inget :)

Sen så har jag tänkt att göra en serie bilder från universitetssjukhuset om jag får tid.. de har ju helokopterplatta o allt så lite intressant blir det nog.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Oscar skrev:
Tänkte fota våra nya eu medlemmar på andra sidan gölen under en vecka i augusti.

Någon som har tips på vad jag inte borde missa?
Kanske du skall till Tallin kanske?
MYCket att fota där! Medeltida murar och sånt, spännande streetmöjligheter! Dit längtar man alltid!

/Niclas,
 

FredrikB

Aktiv medlem
Jag har en idé om att göra ett projekt kring en av öarna utanför vårt sommarställe en bit söder om Trosa. Den ser rätt annorlunda ut jämfört med alla andra öar i omgivningen, både karg och inbjudande på samma gång beroende på vilket håll man ser den från. Jag är lite nyfiken på den. Funderar på att tälta en natt för att beskriva den under ett helt dygn.

Det blir också en eller ett par turer till Tullgarnsnäs och Stendörrens naturreservat, som ligger hyfsat nära de också. På "hemmaplan" ser vi havsörn och fiskgjuse rätt ofta, så med lite tur kan man kanske fånga dem på bild också...
 

Norfen

Aktiv medlem
Fota andra sidan gölen

Hej!

Var i Tallin för ett par år sedan och hälsade på en kompis som bodde där ett tag. Det finns otroligt mycket spännande att se särskilt om du vågar lämna Tallin flera floder och vattenfall, dramatiska stränder och ruffliga bostadsområden.

Jag upplevde aldrig att det var några problem med folket öppna och trevliga!

Martin
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Jag hade tänkt fånga själen i Söderhamns skärgård i sommar och lite annan skärgård runt om. Förhoppning är med att man får med en havsörn här med på nån ruta, gärna lite närmare än vanligt. :)
 

Rocky

Aktiv medlem
jag bygger till huset, så jag får ta några spännande vinklar på den nya tillbyggnaden, kanske från taket, eller interiörbilder,det blir kanske bra. men i helgen ska jag iallafall ut och fota fiske, jag får väl vara glad för det lilla.

thomas
 

AKA

Aktiv medlem
Abisko

Hoppas på en resa till Abisko med mina vänner. Har pratat lite om kortare dagsturer så lite tyngre utrustning fungerar nog bra att ta med. Aldrig varit där förut men hört att det ska vara väldigt fint. Hoppas på några fina fjällbilder samt att få pröva mitt nya tele.

/Ante
 
Senast ändrad:

furious

Medlem
spanien

Det enda som är inplanerat är Spanien 10 dagar, det är väl kanske mest tänkt som en vanlig semester, men har tillgång till bil därnere så det blir nog en o annan utflykt med kameran.

Förmodligen blir det ju ett helt gäng med foto tripper runt omkring.

Kan bli en trevlig fotosommar =)
 

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Transylvanien under två veckor. Ska dit om tre veckor :)

Annars blir det familjen som vanligt ;)

Ska upp en sväng till haparanda igen i sommar och försöka lite nattbilder.. som är ljusa men i alla fall :)

Patrik
 

Sjödahl

Medlem
Förhoppningsvis hamnar man på någon arkeologisk utgrävning och fota lite där. Sedan har man då utmärkt tillfälle att röra sig i skogarna däromkring.
 

Patrik Bylund

Aktiv medlem
Re: Abisko

AKA skrev:
Hoppas på en resa till Abisko med mina vänner. Har pratat lite om kortare dagsturer så lite tyngre utrustning fungerar nog bra att ta med. Aldrig varit där förut men hört att det ska vara väldigt fint. Hoppas på några fina fjällbilder samt att få pröva mitt nya tele.

/Ante
Kul, jag ska jobba däruppe i sommar. Titta förbi på Naturumet, så ska jag försöka komma med tips om ställen att fota/vandra på.

Patrik
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Ska åka med mina föräldrar och deras folkdansgille då dom åker på en resa genom Estland så jag kommer fotografera giller och folket runtom samt miljöer.

Kommer bli en lite egen speciel fotoresa =)
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Härligt många som skall göra ngt mer av sommaren än att spela PlyStation;)!!

Många spännande destinationer som kommer fram här.
Abisko har alltid varit en dröm, hur är det med "folktätheten" under semästerveckorna? Är det så att man springer på folk under dagarna vid de populära platserna typ Rapadalen och lederna??

Transylvanien låter ju alltid spännande;)!!!

Själv så blir det som sagt en längre tur till Lofoten MEn erfarenheten tillsäger att sommaren ÄR fel årstid att fota där, tyvärr eftersom jag skall dit då i år;( MEn det blir nog en fin resa för det;)

Själv så tänker jag också mixtra lite med hemmabyggda fotohjälpmedel som tex en flytande farkost för telet vid fågelfoto,,, målet är att fota vattensäkert på högst 20cm över ytan;),,,,,
Kanske skriver en egen tråd om det senare;)

Rom, Prag, och Paris drar lite som veckoturer när det gäller storstäder MEn det blir nog inte av i sommarvärmen;)

Mvh Niclas, som tycker det är skitkul att höra vad ni skall använda sommaren till!!
 

Joppe

Aktiv medlem
Norge

ska tillbringa sommaren genom att arbeta på ett lager i utkanten av Oslo. Kommer att bo i vinterbro mellan ski och ås. Är det ngn som har fototips i de krokarna? annars uppskattas sköna klippor och andra vackra naturmiljöer i närheten. Kan man bada är det ju inte negativt...

//Johannes

EDIT:boendet ligger alltså söder om oslo, skippar gärna vägar med tullar...
 

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Lite resefoto blir det när man är ute och rör på sig under semestern. Annars hade jag tänkt försöka fotografera lite på olika sportevenemang i Skåne; nytt område för mig så det ska bli roligt att prova :eek:)
 

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
Härligt många som skall göra ngt mer av sommaren än att spela PlyStation;)!!
De dagarna då jag inte är ute och plåtar, och dessutom inte har bilder att redigera, då blir det inte PlayStation-spelande ändå. Det blir X-Box-spelande ;o)
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
alcedo [E.F.S] skrev:
De dagarna då jag inte är ute och plåtar, och dessutom inte har bilder att redigera, då blir det inte PlayStation-spelande ändå. Det blir X-Box-spelande ;o)
Ja, varför inte;)!

Själv så äger jag inget dito,spel,,,,

Eftersom jag inte jobbar denna sommar så blir det knapert utan lyx,,,,, Hur långt når jag med mina 15 rullar dias på en fotoaktiv semäster;/ KLUMP I HALSEN!!!!!!;)

Får väl kanske göra ett inköp senare i sommar,,,

Mvh Niclas, som just nu lever uuuuunder existensmini;(
 
ANNONS