Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Sony A77 II, Lås på AF: utökad flexibel punkt

Var ute igår och hade övning med kamerans autofokus vid Strömbron, Mina modeller - skrattmåsarna var väldigt villiga låta sig exponeras. En brödpåse i fickan gjorde stor nytta.
Tamron 18-270. vid 40 mm. 1/640 sec, f 4,5. ISO 100. Börjar få in känslan med detta sätt att fokusera.
 

Bilagor

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Sony A77 II. Fortsatt inskolning med följande AF

Jättehärligt solsken idag. Tog kameran med mitt Sigma 120-400 ner till Rålis och Riddarfjärden. Ställde in fokusbegränsaren på "långt håll". Kunde skjuta med relativt snabb tid och bländare 7,1 eller 8. Kameran i C-läget och "lås på flexibel punkt". Denna funktion är sjukt bra när man nu äntligen blivit bekant.
 

Bilagor

js1

Aktiv medlem
Hjälpte en kompis att plåta ett bröllop igår. Det var minst sagt MÖRKT i kyrkan. Jag satt uppe på balkongen bredvid kantorn. Handhållet med stöd mot räcket.
Sony A77II med Minolta 80-200/2,8 APO HS vid 140mm ISO1600 f2,8 och 1/15sek.
 

Bilagor

GunnarW

Aktiv medlem
Först, @js1: läckra rulltrappebilder! Särskilt de med stjärntaket.

Sen ett par rutor från kameraloppisen igår. Otroligt mycket folk trots inträde. Kanske bra att det var det? Annars ännu mer folk? Jag handlade ett par Minolta-gluggar till Nex-en - säljare på första bilderna. Sedan en avslutande fika och lite snack med andra som också tog igen sig inför nästa äventyr(?) denna lördag.
Nyköpta 35/2.8 satt på här.
 

Bilagor

ANNONS