Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A9 III

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
Min första digitala kompaktkamera Sony DSC W5 5,1mp, den finns kvar än i skåpet, en liten robust kamera som jag valde mot den betydligt dyrare varianten med 7,1mp. hur som helst så hade den en lite märklig burst funktion där kameran tog 100 bps, provade någon enstaka gång, jäklar vad många bilder det blev som såg likadana ut där på skärmen. Kameran hade som brukligt på den tiden en mycket liten sensor, var väl tacksamt att dra till med 100 bps.
 

Bengf

Aktiv medlem
När jag skrev om hur jag upplevde A77 då för mer än 11 år sedan med möjlighet till 12 bps, såg inge fladder i EVF, varje bild sköt av på en 1/10 dels sekund, kameran kunde dra av 13 bps ibland, hann liksom inte riktigt med, allt gick så fort, avtryckaren var lite överkänslig på min A77 så ibland hann inte kameran ta fokus först utan det blev 12 suddiga bilder. Då sade man att erfarna på något vis skulle under serien av skott komponera om hur dom nu klarade av det. Vad som svarades då var att man mera brukligt drog 3-4 skott, och sedan körde annan vinkel och 3-4 skott till. Men nu då söker man tydligen efter någon liten detalj som är svårare att få till vid 20-30-40 bps, det kommer väl många fler tester som visar eventuella nyttan av 120 bps, sedan tror jag Canon/Nikon kommer med minst 200 bps inom en snar framtid.
 
ANNONS