Annons

Sony Cashback - hur ofta?

Produkter
(logga in för att koppla)

sidgin

Ny medlem
Tänkte uppgradera till en Sony a7 IV och missade precis sommarens cashback-kampanj. Någon som har koll på hur ofta dom har sina cashback-kampanjer? Kan Black Friday vara något att sikta på?
 

jemangs

Medlem
Tittade i gammal mail från Sony, de har haft liknande kampanjer:

2021-10-13 - 2022-01-15
sommaren 2022
2022-11-01 - 2023-01-15
2023-04 inbytes-kampanj
2023-05-01 - 2023-07-31

Så det är väl troligt det kommer en ny till vintern
 

Göran R

Aktiv medlem
Inte exakt vad du söker, men finns en extra Bonus om du vill byta till en Sony A7R V
 

sidgin

Ny medlem
Inte exakt vad du söker, men finns en extra Bonus om du vill byta till en Sony A7R V
Tack, men långt över min budget.
 

hornavan

Aktiv medlem
Sonys cashback är snudd på bedrägeri.
För att komma på fråga måste du registrera dig och produkten genom en lång och krånglig process. Jag köpte en Sony A74 den 26 juli och lyckades till slut registrera köpet i tid.
NU måste jag vänta 30 dagar innan jag kan begära cash back!
Enligt säljare på Scandinavian Photo gör Sony på detta sätt för att de inte litar på fotoföretagen.
Det naturliga borde ju vara att Sony sänker priset motsvarande cassh back direkt till handlaren som sedan kan ge kunden rabatten, men så roligt skall vi inte ha.
Hela systemet är designat för att det skall se bra ut i marknadsföringen, sedan gör Sony det så svårt att få pengarna att många säkert struntar i det.
För några år sedan var jag i samma situation, då fick jag till slut hjälp av Scandinavian, annars hade jag gått bet.
 

Goooran

Aktiv medlem
Sonys cashback är snudd på bedrägeri.
För att komma på fråga måste du registrera dig och produkten genom en lång och krånglig process. Jag köpte en Sony A74 den 26 juli och lyckades till slut registrera köpet i tid.
NU måste jag vänta 30 dagar innan jag kan begära cash back!
Enligt säljare på Scandinavian Photo gör Sony på detta sätt för att de inte litar på fotoföretagen.
Det naturliga borde ju vara att Sony sänker priset motsvarande cassh back direkt till handlaren som sedan kan ge kunden rabatten, men så roligt skall vi inte ha.
Hela systemet är designat för att det skall se bra ut i marknadsföringen, sedan gör Sony det så svårt att få pengarna att många säkert struntar i det.
För några år sedan var jag i samma situation, då fick jag till slut hjälp av Scandinavian, annars hade jag gått bet.
Köpte kamera och objektiv under kampanjen, jag har lyckats registrera båda med foto och kvitto enligt konstens alla regler. Nu har Sony skickat 4 mail till mig där de meddelar att bilderna inte godkänns och jag uppmanas att ta nya bilder och skicka in. Senaste meddelandet var att jag ska hålla kamera respektive objektiv i ena handen och ta bilder med den andra handen där både modellnummer och serienummer syns. Hur lätt är det?
 
Senast ändrad:
ANNONS