Annons

Sony Dslr-a100 Systemkamera + Optik 18-70/75-300 Mm

Produkter
(logga in för att koppla)
visst är det ett bra pris på det där paketet... men, fotar du fåglar kanske inte det där objektivet är det skarpaste som finns... men, andra tillverkares motsvarigheter är ju inte bättre... man får ju vad man betalar för... men, det beror ju på vad du har för budget... vad fotar du får någonting så att du behöver över 300mm då?
 
Jag fotar lite av varje som nybörjare men mycket bågskytte. Är i och för sig lite osäker på hur mycket tele jag behöver men idag så har jag en Minolta A200 med telezoom på 200mm + en teleadapter på 1,5ggr. De "300mm" detta ger, är i vissa fall knappt att det räcker.
En följdfråga är om de 300mm på A200 ger samma zoom som en 300mm på A100?
 
Roppan skrev:

En följdfråga är om de 300mm på A200 ger samma zoom som en 300mm på A100?
Nej, de ger inte sammma bildutsnitt på 300mm, A200 ger snävare bildvinkel ("mer tele"), MEN, Du har inte 300mm på din A200. Du har en bildvinkel motsvarande 300mm på fullformat, och 300mm på en A100 ger en bildvinkel motsvarande 450mm på fullformat, vilket gör att du får minst bildvinkel med A100 (mer tele).
 
FILM) (Anddje skrev:
Nej, de ger inte sammma bildutsnitt på 300mm, A200 ger snävare bildvinkel ("mer tele"), MEN, Du har inte 300mm på din A200. Du har en bildvinkel motsvarande 300mm på fullformat, och 300mm på en A100 ger en bildvinkel motsvarande 450mm på fullformat, vilket gör att du får minst bildvinkel med A100 (mer tele).


Ok tror jag förstår. Då skulle en A100 med 200mm motsvara mina 300mm på A200?

Har läst en del om att priserna på Sonys objektiv skulle vara så dyra. Skulle det vara idé att då köpa bara huset och hitta likande fast billigare objektiv hos exempelvis Sigma?
 
Hej Robert.

Jag använder för det mesta min 80-200 8motsvarar då 120-300) zoom till mina bågskyttebilder

/Owe
 
Lindh skrev:
Hej Robert.

Jag använder för det mesta min 80-200 8motsvarar då 120-300) zoom till mina bågskyttebilder

/Owe

Tack Owe.
Håller på och titta efter en ny kamera då jag inte riktigt är nöjd med A200'an. Tycker den är för långsam när det ska sparas på minneskortet, sätta på den, focusera osv. Tycker heller inte att den räcker till i mulet (regn), ISO'n och tider.
Också kul med lite nytt.
 
ja nytt är alltid kul...
Det är dessutom en enorm skillnad på känsla när du trycker av en bild med en spegelreflex kamera.

Min älsta grabb la först beslag på min kamera som han vänligen återlammnade när han flyttade till Karlshamn men snodde i gengäld min långbåge...
 
ANNONS