tompen
Medlem
Det var då själva f*n vad kablaget till en extern blixt skulle visa sig vara invecklat. Inte räcker det med en kabel, utan det ska vara blixtskor som i sig kräver andra blixtxskor, plus 4 olika kablar osv. Det kanske är överdrifter, om än milda sådana, men jag är fruktansvärt förvirrad just nu!
Det enda jag vill är att kunna fästa en Canon 430ex på ett stativ och med full kontroll över blixten kunna ta bilder, och det gärna utan att lägga ut en flera tusen på diverse trådlösa lösningar. För jag kan inte tänka mig att det ska bli dyrare med kablage än radio/IR länk? Även om nu kaffebrus har några billigare varianter så känns ju en kabel-lösning betydligt stabilare. Men jag kan ju ha fel?
Vore hur som helst hjärtligt tacksam för tips på billiga men bra lösningar!
Det enda jag vill är att kunna fästa en Canon 430ex på ett stativ och med full kontroll över blixten kunna ta bilder, och det gärna utan att lägga ut en flera tusen på diverse trådlösa lösningar. För jag kan inte tänka mig att det ska bli dyrare med kablage än radio/IR länk? Även om nu kaffebrus har några billigare varianter så känns ju en kabel-lösning betydligt stabilare. Men jag kan ju ha fel?
Vore hur som helst hjärtligt tacksam för tips på billiga men bra lösningar!