Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Speedlite sändare ST-E2

Produkter
(logga in för att koppla)

melvin

Ny medlem
Är det någon här som använder sig utav en sådan?

Det jag funderar på är hur lång räckvidden är.

Tänkte använda den ihop med min 10D och 550EX.
 

Mazy

Aktiv medlem
Jag tycker att det fungerar utmärkt tillsammans, dock så hittar jag inte manualen där avstånd och sånt står ( återkommer om jag hittar den). Innomhus verkar det inte vara några direkta problem, och man kan plasera blixtarna lite som man vill, styrljuset studsar så det räcker iaf.

Dessutom så är den röda af-lampan betydligt snällare än den inbyggda blixten, men det får man ju med 550ex också, så det är kanske inget direkt nytt.

Jag har sett att det felaktigt står att den kan styra 3 grupper av blixtar på vissa sidor. Det kan tyvärr bara 550ex. st-e2 kan bara styra grupp a och b..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag trivs bra med sändaren och använder den ofta - både inomhus och utomhus.

Enligt intruktionsboken ska sändaren klara 10 meter utomhus och 15 meter inomhus. Anledningen till att det är längre räckvid inomhus är att då hjälper väggar och tak till att reflektera impulserna.
 
ANNONS