Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sport objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
Hej!

vilket objektiv ska jag ta för ca 10000kr?
jag fotograferar motorsport dels för webben och dels för tidningar. vilket objektiv föreslår ni? hellst med lite längre zoom, men dock int jätte lång behövs. jag kommer nu i november att köpa den ny nikon d300.

besök gärna min hemsida på www.speedpics.fi

johan// har du typ hemsida eller nått som man kan kolla in dina bilder? har funderat lite på nått sånt objektiv, väldigt bra så man kan ta väldigt nära bilen också

Jag fotar en hel del motorsport och använder främst 70-200 jag med. Funderar nu på att komplettera
med en fast 300, men 70-200 är som sagt min rekomendation.

Jag fotograferar själv en del motorsport och fullkomligt älskar min fasta Nikon 300mm 2,8
Kan varmt rekomendera ett fast 300á

Bilagor

• _dsc8133.jpg
    _dsc8133.jpg
    33.7 KB · Visningar: 390
Sigma 100-300/4 är oxå en kanonglugg. Har nyss införskaffat en sån men har dessvärre inte hunnit testa den för motorsport men omfånget och snabbheten är trevligt.. och för att inte tala om skärpan.. jisses =)

Sigma 100-300 såklart, eller Nikon 80-200 af-s med 1.4 konverter.

Fasta objektiv är ganska begränsande om man är nybörjare och dessutom har tänkt sig bevaka flera olika sporter. Det tar lång tid att lära sig rätt placering och läsa "spelet" så att det blir många bra bilder.

ANNONS
Götaplatsens Foto