Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Spyder3pro+necSpectraview2090! Fastnar vid RGB rutan i prog.

Produkter
(logga in för att koppla)

Daneiz

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Nec Spectraview 2090!
Spyder 3 vill veta hur jag ställer färger på skärmen!
Jag kan inte klicka på RGB reglagen! det är ju det min
skärm har (tror jag)! Programmet vill att jag ändrar i
systemintställningar men jag fattar ingenting!
Snälla behöver hjälp så jag kan börja bildbehandla
någon gång! MVH

nej men jag har löst det hela hoppas jag! Jag kryssade i rutan kelvin sliper
eftersom skärmen även har den funktioonen! Vad finns det för andra fördelar med programmet profiler? Tack för ditt svar!

Med Spectraview Profiler kan du ställa in och kalibrera din skärmen från datorn. Med Spyder så gör du istället en profil utan att ändra någon inställning på skärmen.

Vad föredrar du? Blir det olika resultat tycker du , eller är det smidigheten som skiljer? Vilken skärm har du om man får fråga?

Vad föredrar du? Blir det olika resultat tycker du , eller är det smidigheten som skiljer? Vilken skärm har du om man får fråga?

Jag hakar på här för jag har också en Spectraview 2090. Vad jag förstår så skall man kalibrera med Spectraview profiler men begriper inte riktigt hur det sker.

Min Spectraview 2690 har jag alltid kalibrerat med Spectraview profiler eftersom man annars inte utnyttjar de funktioner som skärmen har fullt ut. Några av fördelarna är att man kan göra ett antal inställningar av skärmen från programmet, t. ex ljusstyrka och att det finns en diagnosfunktion så att man snabbt kan kolla om ny kalibrering behövs.

Jag hakar på här för jag har också en Spectraview 2090. Vad jag förstår så skall man kalibrera med Spectraview profiler men begriper inte riktigt hur det sker.

Man installerar Spectraview Profiler, ansluter Spyder eller annan kalibreringsutrustning och startar programmet.

Finns några artiklar här på FS om skärmkalibrering och liknande men då måste man vara betalande medlem.

http://www.fotosidan.se/cldoc/5808.htm

ANNONS
Götaplatsens Foto