Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stativ som går att lägga i spagat? Tips?
- Trådstartare LapplandMedia
- Start datum
storspov
Aktiv medlem
Måste rekommendera ett stativ som heter Optipood. Tillverkas av en kille från Örebrotrakten. Överlägset det bästa stativ jag sprungit på som för övrigt används av allt fler proffsfotografer. Mkt bra lösningar och kan gå ner i spagat utan mitt pelare. Är mkt stabilt. Vet att killen var med i fototidningen för något nummer sedan men vet dock inte om stativet fanns med där.
Rekommenderas varmt.
Rekommenderas varmt.
Kijana
Aktiv medlem
Jag har ett stativ av engelskt fabrikat som heter Uni-Loc. Hur beskriver man det? Det är definitivt ingen lättviktare, har aldrig använt det utanför bostaden förutom när jag flyttat.
Benen och den vändbara pelaren för både stillbild och video är uppbyggt kring en gemensam axel, lite enkelt förklarat.
Jag tror att det finns ett annat fabrikat med snarlik konstruktion. Börjar med B om jag inte missminner mig.
Lite knepigt att ställa upp då benen inte faller rakt ner och stativet saknar vattenpass. Men när man väl fått upp det så står det där det står.
Benen och den vändbara pelaren för både stillbild och video är uppbyggt kring en gemensam axel, lite enkelt förklarat.
Jag tror att det finns ett annat fabrikat med snarlik konstruktion. Börjar med B om jag inte missminner mig.
Lite knepigt att ställa upp då benen inte faller rakt ner och stativet saknar vattenpass. Men när man väl fått upp det så står det där det står.
Olle
Aktiv medlem
Benbo menar du säkert. Uni-Loc är en Benbokopia som en del anser är bättre än originalet.Kijana skrev:
Olle
Joa
Aktiv medlem
Kijana
Aktiv medlem
Olle skrev:
Benbo menar du säkert. Uni-Loc är en Benbokopia som en del anser är bättre än originalet.
Olle
Nä, det var faktiskt inte Benbo jag tänkte på. Det namn jag har i bakhuvudet är av betydligt krångligare och längre art. Det har nämnts i någon annan tråd här på FS.
Äh, det är inte så viktigt.
Benbo är jag annars obekant med. Men om Benbo är sämre än det stativ jag har nu så kan jag ju stryka dem direkt när jag senare tittar på andra, lättare och bärbara, stativ.
gunte
Aktiv medlem
Kijana skrev:
Benbo är jag annars obekant med. Men om Benbo är sämre än det stativ jag har nu så kan jag ju stryka dem direkt när jag senare tittar på andra, lättare och bärbara, stativ.
Hm?? Har precis för mig att jag burit runt mitt Benbo dom senaste 5 åren..men det kan ju vara en dröm ??
mvh/Gunte..
Sinuslinus
Aktiv medlem
Benbopropaganda
Använder som Gunte ett Benbo 1 och idag tog jag en propagandabild på stativuppställningen.
Jag hade aldrig lyckats få till samma placering med ett traditionellt stativ. Fotoväskan agerar motvikt för att förhindra att stativet glider nerför klippan och jag hade problem att komponera bilden utan att glida ner själv.
Använder som Gunte ett Benbo 1 och idag tog jag en propagandabild på stativuppställningen.
Jag hade aldrig lyckats få till samma placering med ett traditionellt stativ. Fotoväskan agerar motvikt för att förhindra att stativet glider nerför klippan och jag hade problem att komponera bilden utan att glida ner själv.
Bilagor